روند کاهشی قیمت نفت متوقف شد

روند کاهشی قیمت نفت متوقف شد
قیمت نفت آمریکا پس از نزدیک شدن به پایین ترین سطح ١١ سال گذشته، در معاملات دیروز (دوشنبه ٢٣ آذرماه) با افزایش روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، در معاملات روز دوشنبه قیمت نفت آمریکا پس از نزدیک شدن به پایین ترین سطح خود در ١١ سال گذشته، توانست پس از مدتها شاهد دو درصد رشد باشد.

با این همه، کارشناسان باور دارند که هنوز نمی توان با اطمینان اعلام کرد که قیمت نفت به حداقل خود نزدیک شده است و بیش از این کاهش نخواهد یافت.

از زمان تصمیم اوپک در روزهای گذشته برای حذف سقف تولید خود، روند کاهشی قیمت نفت آغاز شده بود و دیروز نخستین بار پس از تصمیم یادشده، قیمت این کالا شاهد افزایش بود.

در معاملات ساعات نخست روز دوشنبه، قیمت هر دو شاخص برنت و دبلیو تی آی، با چهار درصد کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح ١١ سال اخیر رسید، اما در پایان معاملات این روز، قیمت رو به افزایش گذاشت.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژانویه، با یک سنت کاهش، به ٣٧ دلار و ٩٢ سنت رسید و قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا، با ٦٩ سنت افزایش در سطح ٣٦ دلار و ٣١ سنت تثبیت شد.

متیو پری، کارشناس مؤسسه کروننبرگ کپتیال ادوایزرز گفت: قیمت نفت نمی تواند هیچ روند افزایشی را حفظ کند، مگر این که بنیادهای بازار رو به تغییر بگذارند.

فیل تامسون، کارشناس مؤسسه موبیوس ریسک نیز گفت: بازگشت یک شبه قیمت نفت از حدود ٣٥ دلار، نمی تواند نشانه روند افزایشی و یا تغییر ساختاری در بازار نفت باشد؛ بازار نفت همچنان آسیب-دیده است.

۲۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۵۰۳