کاراکاس از بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی حمایت می کند

کاراکاس از بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی حمایت می کند
وزیر نفت ونزوئلا و وزیر امور خارجه ونزوئلا در بیانیه ای مشترک از بازگشت ایران به بازارهای جهانی حمایت کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، الوجیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا نگران وقوع فاجعه ای است که به دلیل پر شدن ظرفیت ذخیره سازیهای نفت خام ممکن است روی دهد، اما با این حال از حق ایران برای بازگشت به بازار نفت پس از لغو تحریم ها حمایت می کند.

در بیانیه وزارت نفت ونزوئلا درباره بحثهای راهبردی به منظور تقویت قیمت نفت، آمده است که دل پینو و دلسی رودریگز، وزیر امور خارجه ونزوئلا این هفته با نمایندگان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در کاراکاس دیدار داشته است.

در این بیانیه به نقل از وزیر نفت ونزوئلا آورده شده است که خرید بیش از حد نفت سبب پر شدن تاسیسات ذخیره سازی شده است و این شرایط ٩٠ درصد ظرفیت آنها را پر کرده است و احتمال می رود این مقدار در سه ماه نخست امسال ١٠٠ درصد پر شود.

دل پینو که ریاست شرکت ملی نفت ونزوئلا را نیز بر عهده دارد، گفت: زمانی که این اتفاق رخ دهد، ما ممکن است با فاجعه روبرو شویم.

وزیر نفت ونزوئلا و رودریگز در این بیانیه همچنان بر ایده کاراکاس برای برگزاری نشست سران کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به منظور بهبود قیمتهای جهانی نفت خام تاکید کردند و حمایت خود از بازگشت ایران به بازارهای جهانی را ابراز داشتند.

در این بیانیه همچنین آمده است که ونزوئلا بر موضع خود که ایران حق دارد پس از لغو تحریمها به بازارهای جهانی باز گردد، استوار است.
۲۸ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۵۷۱