واردات نفت هند از ایران به ۲۳۵ هزار بشکه در روز رسید

واردات نفت هند از ایران به ۲۳۵ هزار بشکه در روز رسید
واردات نفت هند از ایران در ۸ ماهه نخست سال مالی جاری، برابر با فروردین تا آبان ۹۴ حدود یک درصد کاهش یافت و به ۲۳۵ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس آمارهای به دست آماده از منابع آگاه و برآوردهای موسسه تامسون رویترز، واردات سالانه شرکت پالایشگاهی اسار هند از ایران به پایین ترین رقم در 8 ماه گذشته رسید و نسبت به ماه اکتبر کاهشی حدودا 74 درصدی را به ثبت رساند.
اسار اویل ، مانند دیگر پالایشگاه های هندی پس از توافق ماه جولای خرید نفت از ایران را افزایش داده بود. اکنون، این پالایشگاه بخش خصوصی در حال کاهش دادن حجم خرید نفت خود از ایران است تا مجموع خرید نفتش از تهران را در سطح سال مالی گذشته نگه دارد.
بر اساس این گزارش، اسار در ماه نوامبر، روزانه حدود 34 هزار و 500 بشکه نفت از ایران خریداری کرد. این رقم حدود 78 درصد نسبت به نوامبر 2014 کاهش داشت.
اسار همچنین در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر، روزانه حدود 102 هزار و 500 بشکه نفت از ایران خرید که حدود 18 درصد نسبت به یک سال قبل کاهش داشت.
اما در بازه زمانی آوریل تا نوامبر، یعنی 7 ماهه نخست سال مالی جاری هند، واردات نفت اسار از ایران 13.2 درصد افزایش داشت و به 124 هزار و 100 بشکه در روز رسید.
اسار برای جبران کاهش خرید نفت خود از ایران، خرید نفت خود از آمریکای لاتین را افزایش داد.
در 8 ماهه نخست سال مالی جاری، که از ماه آوریل آغاز می شود و تا ماه نوامبر ادامه دارد، واردات نفت هند از ایران حدود یک درصد کاهش یافت و به 235 هزار و 400 بشکه در روز رسید.
۲۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۵۵۶