رونق معامله فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی در بورس کالا

رونق معامله فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی در بورس کالا
دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی هفته گذشته میزبان معامله، ١٠٩ هزار و ٣٥٣ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ١٩٠٤ میلیارد ریال بود.

به گزارش شانا، بورس کالای ایران هفته گذشته میزبان عرضه انواع فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی بود به طوری که در پایان معامله ها و دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ١٠٩ هزار و ٣٥٣ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ١٩٠٤ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار، ٣٢ هزار و ٨٩٧ تن انواع قیر، ٣٨ هزار و ٣٤ تن مواد پلیمری، ١٤ هزار و ٥٣٠ تن وکیوم باتوم، ٩١٠٠ تن لوب کات، ١٢ هزار و ٩٧٢ تن مواد شیمیایی، ٢٠٠ تن عایق رطوبتی، ١٦٠٠ تن گوگرد و ٢٠ تن آرگون معامله شد.

شایان ذکر است، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ١٦٠ هزار و ٢٠ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ١٢٩٦ میلیارد ریال معامله شد.

در تالار مذکور، ٣٠ هزار و ٧٥٠ تن انواع فولاد، ١١٠ هزار تن سنگ آهن، ١٣ هزار و ٥٩٠ تن انواع مس، ٥٥٤٠ تن آلومینیوم، ١٤٠ تن کنسانتره مولیبدن و ٢٠ کیلوگرم شمش طلا خریداری شد. گروه های کالایی مس و آلومینیوم به لحاظ حجم به ترتیب با رشد ٢٠٤ و ١٨٠ درصدی مواجه شدند.

براساس این گزارش، در هفته گذشته، در مجموع حدود ٣٠٠ هزار تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ٣٣٩٠ میلیارد ریال در بازارهای فیزیکی و فرعی بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفت.

۲۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۱۳
تعداد بازدید : ۶۲۴