برگزاری همایش ملی حمایت از تولیدات منطقه ای در شهرستان بندرماهشهر

برگزاری همایش ملی حمایت از تولیدات منطقه ای در شهرستان بندرماهشهر
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم استفاده از همه روش های قانونی برای حمایت از تولید در استان، گفت: برای حمایت از تولید، از ترک تشریفات دریغ نمی کنیم و این مهم نیز به مدت یکسال به تولید کننده واگذار می شود، به شرطی که سال دوم در محاسبه قیمت ها ارزان تر و مناسبت تر برخورد شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، همایش حمایت از تولیدات منطقه ای به میزبانی این سازمان و با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، استاندار خوزستان، مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی، مسئولین کشوری و لشکری ادارات و نهادهای شهرستان بندرماهشهر، مدیران عامل و کارشناسان شرکتهای تولید کننده منطقه در تالار آفرینش برگزار شد.

این همایش با هدف حمایت از تولیدات منطقه ای، ایجاد بستر مناسب و ارائه راهکارهایی برای ادامه و پیگیری افزایش تولید و تشویق وترویج خرید کالا و خدمات درون استانی با محوریت فرمانداری شهرستان برگزار شد و در آن، فرماندار شهرستان بندرماهشهر ضمن تقدیر و تشکر از میهمانان جهت حضور در این همایش گفت: از 1200 میلیارد تومان خرید شرکتهای پتروشیمی منطقه، 841 میلیارد تومان خرید از تولیدات داخلی بوده و این مهم میسر نمی شد مگر با همراهی و تعامل مدیران این شرکتها و تعاملی که بین ایشان و مدیران شهری شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه با افزایش ۲۵ درصدی خرید داخلی می توان امیدوار بود با تعامل هر چه بیشتر مدیران پتروشیمی و شهرستان شاهد رشد روز افزون در این زمینه بوده و از آن در جهت رفع مشکلات موجود بهره برداری نموده تا گام های اساسی در راستای توسعه شهرستان برداشته شود.

در ادامه ی این همایش استاندار استان خوزستان با تجلیل از اقدامات دستگاه های اجرایی استانی در راستای خرید کالا از تولیدکنندگان درون استانی، گفت: این اقدام باید با قدرت ادامه یابد.

وی خرید کالا از درون استان را عامل موثر رونق اقتصادی و پایداری اشتغال و حمایت از تولید کننده خواند و افزود:کشف مودیان مالیاتی جدید و شناسایی ظرفیت های غبار گرفته استان خوزستان از اثرات مثبت خرید محصولات داخل استان است.

عبدالحسن مقتدایی چنانچه در استان نتوانیم محصولی را به قیمت مناسب تهیه کنیم، از تولیدات دیگر مناطق و استانها استفاده می شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از همه روش های قانونی برای حمایت از تولید در استان، اضافه کرد: برای حمایت از تولید، از ترک تشریفات دریغ نمی کنیم و این مهم نیز به مدت یکسال به تولید کننده واگذار می شود، به شرطی که سال دوم در محاسبه قیمت ها ارزان تر و مناسبت تر برخورد شود.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنانش، مازاد درآمد استان خوزستان را سه هزار و 750 میلیارد ریال معادل 375 میلیارد تومان خواند و گفت: این مهم، نویدبخش توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی استان است.

وی ضمن یادآوری اهمیت تولید و حمایت از تولیدات منطقه ای، بر تحقق اهداف این همایش تاکید کرد و گفت: انتظار می رود این تعامل ایجاد شده بین مدیران شهرستان در سایر شهرستان ها نیز مشاهده شود و با الهام گرفتن از این سبک مدیریتی در راه رفع مشکلات شهرستان ها و نیازهای مردم شریف استان تلاش شود.

دکتر مقتدایی، به لزوم انجام پژهش ها و تحلیل های آسیب شناسی در شهرستان ها جهت تحقق اهداف همایش تاکید کرد و اظهار داشت: زمانی می توان این گونه همایش ها را اثر بخش نمود که به صورت علمی و کارشناسانه همراه با انجام پژهش های علمی صورت گیرد و به اصلاح امور پرداخت.

وی در پایان سخنانش خواستار همکاری متقابل تولیدکنندگان نیز شد و گفت: رفع مشکلات و اثر بخشی ظرفیت های غبار گرفته این شهرستان زمانی میسر می شود که تولیدکنندگان نیز همکاری نموده و در تعیین قیمت های مناسب جهت رونق اقتصادی منطقه و جلوگیری از ضایع شدن بیت المال تلاش کنند.

در ادامه ی این همایش، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به فرجام مذاکرات هسته ای و بسته شدن پرونده پی.ام.دی (ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای)، این دستاورد را نویدبخش توسعه پایدار کشور بویژه در صنایع زیربنایی، نفت و پتروشیمی عنوان کرد.

وی با بیان حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور پس از توافق ایران و 1+5، افزود: این دستاوردها در سایه همدلی به دست آمد و لازم است از این فرصت برای رونق اقتصاد و مقاوم شدن زیربناهای اقتصادی بهره برد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بخش دیگری از سخنانش، حمایت از تولید داخلی را اصل مهم رونق و توسعه پایدار اقتصادی خواند و افزود: اگر به معنای واقعی از تولیدکننده حمایت شود و کار تولید داخلی نیز رونق گیرد، تولید ثروت شده و همگان از این مهم استفاده می کنند.

گفتنی است در حاشیه ی این همایش نمایشگاهی از تولیدات تولید کنندگان منطقه برپا شده بود که شرکت کنندگان در این همایش از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۵۶۱