افزایش نسبی بهای نفت در بازار آسیا

افزایش نسبی بهای نفت در بازار آسیا
در حالی که فعالان و سرمایه گذاران بازار نفت منتظر انتشار آمار و ارقام مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا هستند، بهای نفت روز سه شنبه در بازار آسیا اندکی افزایش یافت.

 به گزارش خبرگزاری پانا بهای هر بشکه نفت خام شیرین سبک برای تحویل در ماه فوریه در معاملات الکترونیکی بازار آسیا با بیست و نه سنت افزایش به سی و شش دلار و ده سنت رسید.

در همین حال بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در همان موعد با بیست و یک سنت افزایش به سی و شش دلار و پنجاه و شش سنت رسید.
برنارد آوBernard Aw ، تحلیلگر امور بازار نفت در موسسه آی جی IG مستقر در سنگاپور اعلام کرد در آستانه انتشار گزارش هفتگی وضعیت ذخایر نفت خام آمریکا که طبق پیش بینی ها با افزایش همراه خواهد بود، بهای نفت خام در بازار در حال تثبیت است. سرمایه گذاران بازار نفت در حال حاضر منتظر انتشار آمار و ارقام و اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا هستند تا از وضعیت کنونی تقاضا در این کشور که بزرگ ترین مصرف کننده نفت خام در جهان است، اطلاع حاصل کنند.
وفور عرضه به بازار و نگرانیهای مربوط به میزان تقاضای جهانی همچنان بر وضعیت قیمت طلای سیاه در بازار بین المللی تاثیرگذار است. افزایش هفتگی میزان ذخایر نفت خام آمریکا که در هفته های اخیر نیز برای چندمین بار پیاپی اتفاق افتاده است، وضعیت کنونی مازاد عرضه جهانی را نشان می دهد. مازاد عرضه نفت خام به بازار از ژوئن سال دو هزار و چهارده تا کنون منجر به کاهش چشمگیر بهای نفت خام در بازارهای بین المللی شده است. نفت خام در بازارهای جهانی از تابستان سال دو هزار و چهارده تا کنون بیش از شصت درصد ارزش خود را از دست داده است. در آن زمان قیمت هر بشکه نفت از یکصد دلار نیز بالاتر بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آیرز آلیانس سکوریتیز مستقر در سیدنی می گوید تا زمانی که فشارهای روانی ناشی از وفور عرضه و نگرانیهای مربوط به میزان تقاضا در بازار وجود دارد، بلاتکلیفی قیمتها در بازار نفت ادامه خواهد یافت.
روز دوشنبه هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژانویه با تنها یک سنت افزایش به سی و چهار دلار و هفتاد و چهار سنت رسید. قیمت این نفت هفته پیش به پائین ترین سطح خود از فوریه سال دو هزار و نه رسیده بود.

۱ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷
تعداد بازدید : ۵۱۰