بی‌اعتنایی به طرح بخش خصوصی برای کاهش قاچاق سوخت در نقاط مرزی

بی‌اعتنایی به طرح بخش خصوصی برای کاهش قاچاق سوخت در نقاط مرزی
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: طرحی موثر به عنوان کارت سبز و کارت انرژی برای ساماندهی قیمت سوخت و کاهش قاچاق آن در نقاط مرزی ارائه کردیم که چندان به آن توجهی نشد.

آرش نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که بخش خصوصی چه طرحی برای مشاوره برای پیشگیری از قاچاق سوخت به‌ویژه گازوئیل در نقاط مرزی کشور کرده است، خاطرنشان کرد: سالیان سال است که این بحث مطرح بوده و ما یک طرح بسیار مؤثر را طراحی کردیم که برای کوتاه‌مدت تحت عنوان کارت سبز و کارت انرژی در نقاط مختلف قیمت سوخت را به روز برسانیم و مابه‌التفاوت آن را طی یک سطح مشخص در اختیار اهالی مناطق مرزی قرار دهیم.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که دراین طرح پیشنهاد کرده‌ایم که عمدتاً در نقاط آزاد تجاری، سرمایه گذاری کنیم که سوخت آسان‌تر نقل‌وانتقال یابد و قیمت سوخت آزاد در نظر گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران همچنین به این نکته اشاره کرد که اصرار داریم، ساختار بهینه‌سازی مصرف انرژی که قرار است برای 500 هزار موتورخانه مسکونی و 100 هزار موتورخانه صنعتی و تجاری انجام شود،‌ به زودی عملیاتی شود و در کنار آن قیمت انرژی کاملاً آزاد شود تا فشاری از لحاظ مالی به مردم وارد نشود.

نجفی ادامه داد: در ازای کاهش مصرف می‌توانیم افزایش قیمت داشته باشیم که در نهایت تعادل برقرار خواهد شد، ولی اکنون مصرف را کاهش نمی‌دهیم و از آن طرف اصرار داریم قیمت سوخت را هم حفظ کنیم.

۲ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۵۶
تعداد بازدید : ۴۷۴