بازارهای هدف پتروشیمی متنوع می شود

بازارهای هدف پتروشیمی متنوع می شود
همزمان با ورود به دوران پساتحریم و نیز بهره برداری از چند مجتمع جدید پتروشیمی، مقصدهای صادراتی محصولات پتروشیمی ایران متنوع خواهد شد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: امسال و سال آینده با بهره برداری از چند مجتمع پتروشیمی، تولید و صادرات فرآورده های پتروشیمی با تنوع بازارهای جدید همراه خواهد بود و ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی ایران افزایش مطلوبی می یابد.

علی محمد بساق زاده اظهار کرد: صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در حال انجام است و افزون بر مشتریان دائمی، اکنون کشورهای زیادی از جمله کشورهای اروپائی خواستار خرید از ایران هستند.

وی افزود: صنعت پتروشیمی ایران افزون بر تامین نیاز داخل ، انواع محصولات پتروشیمی را به بازارهای هدف صادر می کند و آمارها حاکی از آن است که صادرات از روند مطلوبی برخوردار است.

بساق زاده  با تاکید بر این که در کنار افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در بخش بالادستی، توسعه صنایع  پائین دستی به منظور تکمیل زنجیره‌های ارزش یکی از سیاست‌های در دست اجرای شرکت ملی صنایع پتروشیمی است گفت: توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی افزون بر کاهش خام فروشی و اشتغال پایدار، منجر به متنوع سازی سبد تولید محصولات پتروشیمی می شود که پیامد آن افزایش بازارهای هدف پتروشیمی ایران خواهد بود.

۵ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۴۱
تعداد بازدید : ۴۲۲