قیمت قراردادهای آتی الفین ها در بازار اروپا کاهش یافت.

قیمت قراردادهای آتی الفین ها در بازار اروپا کاهش یافت.
قیمت کنونی قراردادهای آتی پروپیلن و بوتادین برای تحویل در ماه ژانویه، به پایین ترین سطح نسبت به اواسط سال 2009 میلادی رسیده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، به دنبال افت بهای نفتا در بخش بالادستی، قیمت قراردادهای آتی الفین ها در شمال غرب اروپا ( NWE )، برای تحویل در ماه ژانویه، کاهش یافت. الفین ها شامل اتیلن، پروپیلن و بوتادین هستند.

قیمت قراردادهای اتیلن و پروپیلن در تاریخ چهارشنبه دوم دی ماه، به ترتیب با 27.5 و 50 یورو کاهش نسبت به ماه گذشته، بر مبنای FD شمال غرب اروپا، به900 و 620 یورو برای هر تن رسید.

این در حالیست که قیمت بوتادین در تاریخ سه شنبه اول دی ماه، با 35 یورو کاهش نسبت به ماه گذشته به 555 یورو به ازای هر تن رسید.

اما اتیلن به دلیل شرایط مطلوب صادرات به آسیا و تقاضای فزاینده برای مشتقات آن، وضعیت بهتری دارد. با این حال قیمت فعلی قراردادهای این محصول نیز به پایین ترین سطح نسبت به ماه فوریه رسیده است.

افت قیمت قرارداد الفین ها در بازار اروپا، در پی کاهش بهای نفتا در بخش بالادستی تشدید شد.

قیمت نفتا بر اساس CIF شمال غرب اروپا، در تاریخ سه شنبه اول دی ماه 373 دلار برای هر تن بود که کاهش 60 دلار و 75 سنتی را نسبت به سی ام ماه نوامبر نشان می دهد.

کاهش قیمت های نفتا سبب افزایش 28 درصدی حاشیه سود واحدهای کراکر اروپا در ماه دسامبر، به رقم 549.28 یورو برای هر تن شد. از این رو تمایل عرضه کنندگان اروپایی به تولید بیشتر، می تواند به افزایش عرضه الفین ها در بازار این منطقه دامن بزند.

۹ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۴۷۲