فعال سازی حساب پتروشیمی ایران در اروپا بعد از ٥ سال

فعال سازی حساب پتروشیمی ایران در اروپا بعد از ٥ سال
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: نخستین بار پس از پنج سال فعال سازی حساب شرکت بازرگانی پتروشیمی در بانکهای اروپایی رقم خورد.

به گزارش شانا، مهدی شریفی نیک نفس اظهار کرد: با تلاش و پیگیریهای به عمل آمده قرارداد تجاری فی مابین شرکت بازرگانی پتروشیمی با انجمن سازندگان کشور اسپانیا نهایی و مبادله شد.

وی افزود: متعاقب آن و برای اخذ تضامین بانکی مورد نیاز در خصوص عملیاتی شدن این قرارداد، نیاز به یک قرارداد مالی با بانکهای اسپانیایی مورد قبول سازندگان و خریداران محصولات پتروشیمی احساس می شد. در این راستا، طی مذاکرات حضوری با یکی از بانکهای اروپایی و افتتاح حساب به نام شرکت بازرگانی پتروشیمی در بانک یادشده در تیرماه امسال، باوجود محدودیتهای شدید بین المللی و با تلاش مضاعف موفق به امضای قرارداد Escrow Account Agreement فی مابین شرکت بازرگانی پتروشیمی و یک بانک اروپایی شدیم.

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: براساس قرارداد مذکور و توافقات صورت گرفته با بانک و دریافت مجوز رسمی از دولت و بانک مرکزی کشور اسپانیا محدودیت دریافت وجوه و صادرات محصولات از کشورهای مختلف دنیا عملا" با امضای این قرارداد برطرف شد و مقرر شد با توجه به خارج شدن محدودیت فروش محصولات پتروشیمی از فهرست تحریمهای بین المللی طی توافقات اولیه ١+٥ در ژنو (آذرماه ١٣٩٢)، شرکت بازرگانی پتروشیمی از طریق وجوه حاصل از فروش محصولات پتروشیمی مسیر طراحی شده را عملیاتی کند.

نیک نفس افزود: با پیگیریهای جدی و مستمر به صورت آزمایشی و بعد از حدود ٥ سال وجوه مربوط به نخستین محموله ارسالی قبل از اجرایی شدن برجام در حساب شرکت بازرگانی پتروشیمی نزد یک بانک اروپایی دریافت شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی پتروشیمی، وی اظهارامیدواری کرد که با تلاشهای انجام شده برای رفع موانع و محدودیتهای بین المللی بعد از اجرای برجام بتوانیم به جایگاه اصلی و توسعه هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی دست یابیم.

۱۲ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۴۹۰