افت قیمت نفت عمان را به تکاپو انداخت

افت قیمت نفت عمان را به تکاپو انداخت
پیامدهای منفی افت قیمت نفت برای بودجه عمان، دولت این کشور را وادار کرد که یارانه ها را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسقط، وزارت دارایی عمان اعلام کرد که برای مهار کسر بودجه ناشی از افت قیمت نفت، دولت این کشور قصد دارد امسال  یارانه ها را دو سوم کاهش دهد.

در بیانیه وزارتخانه یادشده اعلام شده است که یارانه های مربوط به برق، وام مسکن، سوخت و دیگر کالاها، در سال ٢٠١٦ میلادی به ٤٠٠ میلیون ریال (معادل یک میلیارد دلار) می رسد، در حالی که این رقم در سال ٢٠١٥ میلادی یک میلیارد و ١١٠ میلیون ریال بود.

در هفته گذشته، هیئت دولت عمان برای مهار کسر بودجه، طرح اصلاح نظام یارانه ها، کاهش هزینه ها و افزایش مالیاتها را تصویب کرد.

دولت عمان پیش بینی می کند که در سال ٢٠١٦ میلادی، کسری بودجه آن به سه میلیارد و ٣٠٠ میلیون ریال (معادل ١٣ درصد تولید ناخالص داخلی) برسد.

کسر بودجه عمان در سال ٢٠١٥ میلادی چهار میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال بود.

طبق اعلام وزارت دارایی عمان، دولت این کشور قصد دارد کسری بودجه خود را با برداشت یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال از ذخایر پولی، استقراض ٩٠٠ میلیون ریال از بازارهای مالی بین المللی، و مابقی را از استقراض داخلی و دیگر روشها، تأمین کند.

پیش بینی می شود که مجموع هزینه های عمان امسال به ١١ میلیارد و ٩٠٠ میلیون ریال برسد که ١١ درصد نسبت به هزینه های واقعی سال گذشته کمتر است.

۱۳ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۵۱۱