خروج اعتراضی کارگروه نفت تلفیق از جلسه کمیسیون

خروج اعتراضی کارگروه نفت تلفیق از جلسه کمیسیون
عضو کمیسیون تلفیق مجلس از ترک جلسه اعضای کارگروه نفت از این کمیسیون به دلیل عملکرد هیئت رئیسه این کمیسیون و نادیده گرفتن نظر این کارگروه در بررسی مواد مربوط به موضوع نفت و هدفمندی یارانه ها خبر داد.
محمد سقایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اعلام این خبر اظهارداشت: هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق چندی پیش به اعضای کمیسیون انرژی حاضر در کمیسیون تلفیق ماموریت داد تا موضوع مربوط به نفت و هدفمندی یارانه ها و سهم وزارت نفت از صادرات نفت را که در لایحه بودجه 91 لحاظ شده است مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: من و آقای حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی به همراه کارشناسان مرکز پژهشهای مجلس و دیوان محاسبات به همراه نمایندگانی از دولت این کارگروه را تشکیل دادیم و جلساتی برگزار شد.

به گفته سقایی طبق پیشنهاد دولت سهم وزارت نفت از هر فروش هر بشکه نفت 7 دلار می شود درحالی که این سهم در سال گذشته 34 دلار بوده است. همچنین پیشنهاد دولت این است که 4 هزار میلیارد تومان از سهم شرکتهای تابعه وزارت نفت برای هدفمندی یارانه ها برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این بند از لایحه سهمی برای شرکتهای تابعه نفت باقی نمی ماند و البته این بند مغایر برنامه پنجم است و هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق حق ندارد چنین موضوعی را که مغایر برنامه پنجم است در کمیسیون به بحث بگذارد و درباره آن رای گیری کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: نظر کارگروه حذف این بند از لایحه بودجه بود که اجازه طرح آن در کمیسیون تلفیق داده نشد.

وی گفت: این درحالی است که آقایان عبداللهی و ابوترابی رئیس و نایب رئیس کمیسیون تلفیق در جلسات کارگروه شرکت کرده و با نظر کارگروه موافق بودند اما در کمیسیون تلفیق به گونه دیگری عمل کردند.

سقایی گفت: گویا هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق که بعد از جلسه با رئیس جمهور تصمیم گرفتند طبق نظر دولت و مغایر برنامه پنجم توسعه عمل کنند، این درحالی است که در موارد مشابه که پیشنهادات مغایر برنامه بوده است اجازه طرح آن در کمیسیون داده نشده است.

عضو کمیسیون انرژی از ترک جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق از سوی خود و عماد حسینی عضو دیگر کارگروه نفت، در اعتراض به عملکرد هئیت رئیسه این کمیسیون خبر داد و گفت: این کار چه معنایی دارد که هئیت رئیسه به اعضای کمیسیون انرژی ماموریت می دهد اما به نتیجه و جمع بندی کارشناسی این کارگروه گردن نمی نهد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۰۴
تعداد بازدید : ۸۸۸