ایران آماده صادرات نفت به اروپا

اختلال در تردد نفتکش‌ها منتفی شد

مدیر بازرگانی شرکت نفتکش با بیان اینکه هرگونه اختلال در تردد کشتی‌های نفتکش ایرانی از تنگه باب‌المندب منتفی است، گفت: قطع روابط ایران-جیبوتی محدودیتی در تردد نفتکش‌های ایران ایجاد نمی‌کند. نصرالله سردشتی در گفت‌وگو با مهر درباره احتمال اختلال جیبوتی در حرکت کشتی‌های نفتکش حامل نفت صادراتی ایران به اروپا از مسیر تنگه باب‌المندب به‌ویژه در دوران پساتحریم، گفت: تردد کشتی‌های نفتکش از آب‌های بین‌المللی و حاکمیتی کشورها تابع یکسری مقررات جهانی است و یک کشور نمی‌تواند به تنهایی این مقررات را نقض کند.

37646427634734578357345723434573573535

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش با تاکید بر اینکه قطع ارتباطات دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و کشور جیبوتی تاثیری بر روند تردد کشتی‌های نفتکش حامل نفت خام صادراتی ایران از مسیر تنگه باب‌المندب و دریای سرخ ندارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی و حتی پس از قطع روابط دیپلماتیک با جیبوتی ماهانه حدود هشت کشتی نفتکش غول پیکر ایران با عبور از تنگه باب‌المندب به حوزه مدیترانه نفت را انتقال داده‌اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه قطع روابط دیپلماتیک هیچ‌گونه اختلالی در حرکت کشتی‌های نفتکش ایران به وجود نخواهد آورد، اظهار داشت: بر این اساس حتی در دوران پساتحریم و از سرگیری صادرات نفت خام ایران به کشورهای اروپایی هم هیچ گونه محدودیتی در حرکت نفتکش‌های ایرانی به وجود نخواهد آمد.

۲۶ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۴۵۶