واردات غیررسمی عمدتاً از مناطق آزاد انجام می‌شود

واردات غیررسمی عمدتاً از مناطق آزاد انجام می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این که"به‌دنبال جلوگیری از واردات غیررسمی هستیم" افزود: عمدتاً واردات غیررسمی از مناطق آزاد و ... انجام می‌شود که در این خصوص پیشنهادهایی به دولت ارائه کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده شب گذشته در حاشیه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قرارداد ساخت 5هزار تراکتور توسط جمهوری چک امضا شده است، اظهار داشت: کشور چک یکی از کشورهای پیشرفته دنیا که 38 درصد تولید ناخالص این کشور صنعت تشکیل می‌دهد و در خصوص واردات تراکتور نه چیزی امضا و نه مطرح شده است.

وی افزود: از ساخت حمایت می‌کنیم اما از واردات نه و زیرساخت تولید و صادرات تراکتور در کشور وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با اجرای برجام هیچ تغییری در صادرات و واردات ایجاد نمی‌شود، گفت: بخشی از صادرات و واردات به قانون و بخشی به مصوبات هیئت دولت بستگی دارد و فضایی که امروز باز شده از آن به‌عنوان یک فرصت برای همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با هدف صادرات و تولید استفاده خواهیم کرد.

نعمت‌زاده ادامه داد: هم‌اکنون با شرکت‌های خارجی در حال مذاکره هستیم و در سفر رئیس جمهور به اروپا عمدتاً به قرارداد و ما قبل قرارداد منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح تولید را دنبال می‌کنیم، البته واردات همیشه وجود داشته اما روند آن از کالاهای مصرفی به‌سمت کالاهای واسطه‌ای سوق پیدا کرده است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با اعلام "در سال جاری شاهد کاهش کالاهای واسطه‌ای بوده‌ایم" گفت: البته در بخش سرمایه‌گذاری شاهد رشد بودیم و در بخش کالاهای مصرفی نیز کاهش داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر "به‌دنبال جلوگیری از واردات غیررسمی هستیم" افزود: عمدتاً واردات غیررسمی از مناطق آزاد و ... انجام می‌شود که در این خصوص پیشنهادهایی به دولت ارائه کردیم.

نعمت‌زاده در مورد ورود خودروسازهای خارجی و همکاری‌های مشترک، اظهار کرد: سیاست‌های جدید بر چند اصل حاکم شده و به‌دنبال مشارکت و سرمایه‌گذاری به‌صورت 50 ــ 50 درصدی هستیم، که بتوان یک‌سوم خودروهای تولیدی را صادر کرد.

وی در خصوص قراردادهای شرکت خودروسازی بنز اظهار کرد: این قراردادها برای طراحی خودروهای جدید مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا بسته شده است که در آن دارای مشارکت 30 ، 49 و 51 درصدی هستیم که در زمینه خودروهای تجاری با این شرکت آلمانی همکاری خواهیم کرد و خودروهای تولیدی با موتور پایه گازسوز و یا دیزلی استاندارد یورو5 است.

۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶
تعداد بازدید : ۹۳۹