دیدار بزرگترین پالایشگر نفت یونان با مسئولان ایرانی

دیدار بزرگترین پالایشگر نفت یونان با مسئولان ایرانی
یکی از مسئولان شرکت هلنیک پترولیوم اعلام کرد که نمایندگان این شرکت جمعه این هفته (٢ بهمن ماه) با مسئولان نفتی ایران دیدار می کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مسئولان هلنیک پترولیوم اعلام کرد که جمعه این هفته، نمایندگان این پالایشگر یونانی برای مذاکره درباره واردات نفت از ایران با مسئولان نفتی جمهوری اسلامی دیدار می کنند.

پیش از تحمیل تحریمهای ضد ایرانی، شرکت هلنیک پترولیوم یکی از خریداران بزرگ نفت خام ایران بود و حدود ٢٠ درصد از کل نیاز خود را به نفت خام از جمهوری اسلامی تأمین می کرد.

تحریمهای غربی سبب شدند صادرات نفت خام ایران از حدود دو میلیون بشکه در روز در سال ٢٠١١ میلادی، به حدود یک میلیون بشکه کاهش یابد. دولت ایران اکنون دستور داده است که صادرات روزانه نفت این کشور ٥٠٠ هزار بشکه افزایش یابد.

منبع یادشده گفت: از آنجا که تحریم پایان یافته است، هلنیک پترولیوم می تواند درباره قرارداد خرید نفت خام از ایران و حل و فصل مسائل مالی میان دو طرف، مذاکره کند.

به گفته برخی منابع، شرکت هلنیک پترولیوم حدود ٥٥٠ میلیون تا ٦٠٠ میلیون دلار به ایران بدهکار است اما به دلیل تحریمها، از پرداخت بدهی خود ناتوان بوده است.

به گفته یکی از مسئولان هلنیک پترولیوم که خواست نامش فاش نشود، امیر حسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران و چند نفر از مسئولان شرکت ملی نفت ایران جمعه این هفته به آتن می روند تا با مسئولان این پالایشگر یونانی دیدار کنند.

همچنین به گفته یکی از مسئولان وزارت انرژی یونان، هیئت ایرانی یادشده با پانوس اسکورلتیس، وزیر انرژی یونان، نیز دیدار خواهد کرد.

۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۵۶۲