معاون وزیر نفت ٢٢ ژانویه به یونان می رود

معاون وزیر نفت ٢٢ ژانویه به یونان می رود
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت به دعوت وزیر انرژی یونان ٢٢ ژانویه رهسپار این کشور می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت به دعوت وزیر انرژی یونان ٢٢ ژانویه رهسپار این کشور می شود تا علاوه بر مذاکره درباره گسترش همکاریها در زمینه انرژی مقدمات سفر آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان را به ایران فراهم کند.

سفر معاون وزیر نفت به یونان دو روزه خواهد بود.

به گزارش شانا، وزیر امور خارجه یونان آذرماه امسال به دیدار وزیر نفت ایران آمد و در آن دیدار قرار شد تکلیف بدهی ٧٥٥ میلیون دلاری شرکت هلنیک پترولیوم تا سفر نخست وزیر این کشور به ایران مشخص شود.

بیژن زنگنه پس از دیدار با نیکوس کوتزیاس، وزیر امور خارجه یونان در ٩ آذرماه درباره فروش نفت به یونان پس از لغو تحریمها با اشاره به این که  آنها علاقمند به خرید نفت از ایران هستند، خاطرنشان کرده بود: برای ازسرگیری فروش نفت به یونان پس از لغو تحریمها ابتدا باید موضوع پرداخت بدهی آنها حل شود چون ازسرگیری معاملات جدید منوط به روشن شدن تکلیف معاملات قبلی است.

وزیر نفت در این باره که آیا در خصوص خرید سهام پالایشگاههای یونان از سوی ایران نیز مذاکراتی انجام شده است، تصریح کرده بود: شرکت ایرانی تدبیر انرژی علاقمند به خرید سهام پالایشگاه یونان است که در صورت به توافق رسیدن، وزارت نفت از آنها حمایت خواهد کرد.

وی با بیان این که وزارت نفت به صورت مستقیم دخالتی در خرید پالایشگاه ندارد، گفته بود: خرید پالایشگاه از سوی شرکتهای ایرانی اتفاق خوبی خواهد بود.

۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۱۲
تعداد بازدید : ۶۶۹