نوسان قیمت نفت در برابر نشانه های ناسازگار

نوسان قیمت نفت در برابر نشانه های ناسازگار
هشدار آژانس بین المللی انرژی درباره اشباع بازار نفت از یک سو و رشد تقاضای چین از سوی دیگر، قیمت نفت را پرنوسان کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، پس از انتشار اخبار مربوط به رشد چشم افسای تقاضا در چین، قیمت شاخص نفت خام برنت در معاملات سه شنبه (٢٩ دیماه) افزایش یافت، اما هشدار آژانس بین المللی انرژی درباره عرضه بیش از حد نفت سبب شد این رشد محدود باشد.

کارشناسان همچنین اعلام کردند یکی از دلایل رشد قیمت شاخص نفت خام برنت، نتیجه نهایی کردن معاملات انجام شده برای سودبری از افت ٢٠ درصدی قیمت این شاخص از آغاز سال میلادی جاری تاکنون است.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ٢١ سنت، معادل ٠,٧ درصد، رشد، در سطح ٢٨ دلار و ٧٦ سنت تثبیت شد. در معاملات میان روز، قیمت این شاخص به ٣٠ دلار و ٢٤ سنت نیز رسیده بود.

با این حال، قیمت شاخص نفت خام آمریکا با ٩٦ سنت کاهش، به ٢٨ دلار و ٤٦ سنت رسید که پایین ترین قیمت آن از سپتامبر ٢٠٠٣ تاکنون به شمار می آید.

برآوردها نشان می دهد که مصرف نفت خام چین در سال ٢٠١٥ میلادی با ٢,٥ درصد افزایش نسبت به سال ٢٠١٤، به ١٠ میلیون و ٣٢٠ هزار بشکه در روز رسید.

با این حال، گزارش آژانس بین المللی انرژی درباره احتمال کاهش تقاضا و رشد تولید نفت سبب شد نگرانیها درباره عرضه بیش از حد نفت دوباره بر انگیخته شود.

۳۰ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۱,۰۱۳