نائب رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

نائب رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:
برای مقابله با نقدینگی سیستم خرید اقساطی کالا را اجرا کنید با اصلاح نرخ ارز و تامین نقدینگی لازم برای واحدهای تولیدی به نحوی وارد عمل شویم که از متضرر شدن اقتصاد کشور جلوگیری کرده باشیم/ نقدینگی 5 هزار میلیارد تومانی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت.
ایلنا: نائب رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران گفت: طرح‌هایی چون خرید اقساطی کالا یکی از راهکارهایی است که می‌تواند از افزایش نقدینگی در جامعه جلوگیری کند و پول‌هایی که در دست مردم قرار دارد را به سمت خرید کالاهایی که مردم در شرایط عادی تمایل چندانی برای خرید آنها ندارند، رهنمون کند.
سید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با راهکارهای اجرای بهینه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: به طور حتم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در اقتصاد هر کشوری مفید و موثر است اما به نظر می‌رسد در شرایط فعلی اقتصاد کشور باید اجرای آن با دقت زیادی همراه باشد.
وی افزود: به طور طبیعی اجرای قانون هدفند کردن یارانه‌ها در مرحله نخست برای واحدهای تولیدی و اقتصاد ملی هزینه‌هایی را در بر دارد و مهم‌ترین مسئله‌ای که ایجاد می‌کند افزایش تورم و بالا رفتن قیمت‌ها است. از همین رو ضربان هدفمند شدن باید از روندی آهسته پیروی کند.
نائب رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تزریق نقدینگی 5 هزار میلیارد تومانی به جامعه نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت چرا که این امر جامعه را به سوی مصرفی بودن سوق می‌دهد.
وی متذکر شد: افزایش نقدینگی منجر به بالا رفتن سرعت گردش پول در جامعه می‌شود و این امر به هیچ وجه برای اقتصاد ملی خوب نیست.
به گفته حسینی ازدیاد نقدینگی در جامعه تقاضا را برای دریافت کالای بیشتر افزایش داده و خود به خود منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این حلقه با افزایش هزینه‌های تولید ادامه پیدا می‌کند و دولت نیز برای آنکه از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده باشد اقدام به کاهش تعرفه‌های مالیاتی و همچنین واردات کالاهای بیشتر می‌کند که به خودی خود منجر به از بین رفتن تولید ملی می‌شود.
این عضو اتاق بازرگانی متذکر شد: باید با اصلاح نرخ ارز و تامین نقدینگی لازم برای واحدهای تولیدی به نحوی وارد
۷ دی ۱۳۸۹ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۳۷۸