فرمول جدید خوراک سبب تسهیل سرمایه گذاری می شود

فرمول جدید خوراک سبب تسهیل سرمایه گذاری می شود
نرخ خوراک گاز طبیعی مجتمع های پتروشیمی با قیمت ٨ تا ٩ سنت برای هر مترمکعب مناسب و قابل اعتماد است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: فرمول جدید خوراک سبب تسهیل سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران خواهد شد و سرمایه گذاران ایرانی و خارجی با اطمینان از فرمول 10 ساله مصوب می توانند با برنامه ریزی اقدام به سرمایه گذاری کنند.

مهندس عباس شعری مقدم افزود: هفت مجتمع پتروشیمی اکنون از گاز به عنوان خوراک استفاده می کنند و به تدریج با تولیدی شدن طرح های جدید بر تعداد این مجتمع ها در سال های آینده افزوده خواهد شد و تعداد آنها به 36 واحد پتروشیمی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: گاز برای صنعت پتروشیمی ایران یک مزیت مهم است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: مجتمع های که اقدام به تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پائین دستی کنند از تخفیف 30درصدی برخوردار خواهند شد و این امر با استقبال فعالان صنعت و سرمایه گذاران مواجه شده است.

شعری مقدم اظهار کرد: توسعه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده با توسعه متوازن صنعت پتروشیمی محقق خواهد شد و در این مسیر تعیین فرمول جدید نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی می تواند منجر به تحولات شگرفی طی سال های آینده در مناطق مختلف کشور شود.

وی با بیان این که قیمت خوراک هر 6 ماه یکبار بررسی و اعلام خواهد شد گفت: با اجرائی شدن این فرمول سرمایه گذاران می توانند با خیال آسوده اقدام به سرمایه گذاری در این صنعت کنند.

به گزارش نیپنا، وزیرنفت روز شنبه ٢٦ دی ماه پس از تایید فرمول پیشنهادی وزارت نفت از سوی معاون اول رئیس جمهوری جزئیات نرخ خوراک گاز طبیعی واحدهای پتروشیمی را ابلاغ کرد.

۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۴۷۸