تشکل های صادراتی عامل پیوند بخش خصوصی و دولتی هستند

تشکل های صادراتی عامل پیوند بخش خصوصی و دولتی هستند
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران خواستار مشاوره و مشارکت تشکلهای صادراتی در کارگروه توسعه صادرات کشور شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران حمید صافدل در دیدار با هیات رئیسه کنفدراسیون صادرات ایران ضمن تبریک به اعضای جدید هیات رییسه و تقدیر و تشکر از اعضای سابق آن گفت: فقدان پیشنهاد ازسوی بنگاه های صادراتی در دستور کار کارگروه توسعه صادرات کشور را باید با کمک تشکل های صادراتی برطرف کرد.

صافدل تجربه موجود در اعضای کنفدراسیون صادرات ایران را منبعی مفید برای تصمیم سازی مدیریت کلان کشور عنوان کرد و گفت: بهترین روش برای برنامه ریزی در خصوص توسعه صادرات در کشور علاوه بر برنامه ریزی های کلان برای تسهیل و تسریع فرایند ها، برنامه ریزی در سطح بنگاهها در قالب کمیته توسعه صادرات است.

رییس کل سازما ن توسعه تجارت ایران افزود: کمیته توسعه صادرات در سطح بنگاهها با توجه به شرایط، آشنایی با بازار و محصولات خود و میزان توانمندی بنگاه خود میتواند در زمینه توسعه بازار و صادرات محصولات خود به خارج از مرزها را برنامه ریزی نماید.

معاون وزیر در توسعه روابط اقتصادی افزود: پیرو تشکیل کمیته توسعه صادرات در سطح بنگاهی می توان این کمیته را در سطح استانی و ملی نیز توسط بخش خصوصی تشکیل داد و به عنوان مشاور در تصمیم گیری های کلان برای صادرات از نظرات و تجربیات آن بهره برداری کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن نظرات و ایده های بخش خصوصی در تصمیم گیری ها گفت: در نظر گرفتن اعداد و ارقام برای برنامه ریزی ها با کمک بنگاه ها و تشکل ها امکان پذیر است و بنگاه ها به عنوان خط مقدم صادرات با تمام مولفه های واقعی صادرات روبرو هستند و می توانند یاریگر بخش دولتی باشند.

صافدل افزود: ماندگاری فعالان بخش خصوص از مدیران بخش دولتی به مراتب بیشتر است و ارایه مشورت از این بخش به مدیران دولتی می تواند خروجی قابل قبولی را در خصوص صادرات غیر نفتی به نمایش در آورد.

صافدل با اشاره به آشنایی کامل صادرکنندگان با مسایل و مشکلات صادرات و همچنین خلاقیت ایشان در رفع موانع صادرات غیرنفتی از عضای هیات رییسه کنفدراسیون صادرات خواست تا با بررسی همه ظرفیت های قانونی در کشور شرایط را برای پیوند مستحکم بخش خصوصی و دستگاههای ذیربط صادرات غیر نفتی فراهم آورند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: زنده نگاه داشتن فرهنگ صادراتی و توجه ویژه به فرهنگ سازی در مقوله صادرات از مهمترین کارهایی است که میتوان از کنفدراسیون صادرات ایران انتظار داشت.

وی افزود: حضور مستمر و دایم در نشریات تخصصی و به اشتراک گذاشتن تجربیات و دست آورد های مختلف در عرصه صادرات می تواند کمک بزرگی به شکل گرفتن تفکر صادراتی در تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی داشته باشد.

در ادامه اعضای هیات رییسه کنفدراسیون صادرات ایران نیز با اشاره به تغییر 70 درصد اعضای هیات رییسه کنفدراسیون شرحی از مجموعه فعالیت ها و برنامه های این تشکل ارایه کردند.

حضور فعال نمایندگان کنفدراسیون در کمیته های تخصصی صادرات غیرنفتی، اطلاع رسانی درست و شفاف بخش دولتی در خصوص قوانین و مقررات، ثبات سیستگذاری و تصمیم گیری در خصوص نظام تجاری کشور، تقویت جایگاه رایزنان بازرگانی و توسعه فعالیت های برون مرزی، توجه بیشتر به زیر ساخت های صادراتی نظیر حمل و نقل، توسعه فعالیت های آموزشی و ... از جمله مسایلی بود که توسط اعضای هیات رییسه کنفدراسیون صادرات ایران با رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد.

ماخذ: روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۳:۴۴
تعداد بازدید : ۱,۰۰۸