دو سکوی تولیدی فاز ١۴ پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی اخبار نفت: مجری طرح توسعه فاز ١۴ پارس جنوبی گفت: تا پایان سال ٩۵، دو سکوی تولیدی فاز ١۴ با توان تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز به بهره برداری خواهد رسید.

مرتضی زرین‌گل با تاکید بر ضرورت افزایش حجم برداشت از منابع گازی مخزن مشترک پارس جنوبی، اظهار داشت: پیشرفت عملیات حفاری فاز ۱۴ در راستای توسعه زودهنگام بخش دریایی این پروژه به ۶۴ درصد رسیده است.

مجری طرح توسعه فاز ١۴ تصریح کرد: با توجه به اولویت‌گذاری تکمیل بخش فراساحل، تسریع در توسعه و برداشت گاز از سکوهای دریایی این فاز در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

وی افزود: تا پایان سال ٩۵ از مجموع چهار سکوی این فاز، دو سکوی ۱۴A و ۱۴c با توان تولید از ٢٢ حلقه چاه، تکمیل و آماده ارسال گاز به پالایشگاه سایر طرح های درحال بهره برداری خواهد شد.

وی درباره عملیات لوله گذاری دریایی این فاز نیز عنوان کرد: تمامی تجهیزات کامل نصب خطوط لوله ۱۰۵ کیلومتری این فاز به محل سایت منتقل شده و آماده اجرای مراحل لوله گذاری است.

مجری فاز ١۴ همچنین از تکمیل بخشی از خط لوله پالایشگاه خشکی این فاز خبر داد و با بیان اینکه تامین منابع مالی از اصلی‌ترین مسائل پیش روی این طرح است، پیشرفت عملی پالایشگاه خشکی فاز ١۴ را ۵٠ درصد عنوان کرد.

زرین‌گل در ادامه با یادآوری و ابراز تاسف از حادثه فوت سه نفر از کارگران بخش پیمانکار این طرح، با اشاره به پذیرش سهل انگاری و عدم انجام تمهیدات ایمنی لازم از سوی پیمانکار مربوطه، بر ضرورت نظارت عالیه کارفرمای طرح در پیگیری حقوق این افراد و ارائه هشدارهای لازم برای پیشگیری از هرگونه اقدامات آسیب زا و زیان بار تاکید کرد.

۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۳۹۴