مقاومت پلی اتیلن بازها در برابر کاهش قیمت

قیمت های پلی اتیلن پیش از تعطیلات سال نوی چین کاهش یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، با پایین آمدن معاملات در هفته های اخیر پیش از تعطیلات سال نو قیمت های پلی اتیلن در بازار چین کاهش یافتند. یکی از تاجران گزارش داده است که پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم را به صورت CFR بین ۱۰۲۰ تا ۱۰۳۰ دلار در هر تن و پلی اتیلن سنگین گرید فیلمِ ایران را با شرایط فروش یکسان بین ۱۰۴۰ تا ۱۰۵۰ دلار در هر تن خریداری کرده است.

این تاجر اظهار کرده است: «در این هفته قیمت های پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی افزایش یافته است، اما ما شاهد تغییر چشمگیری در بازار نقدی نبوده ایم. ما معتقدیم که قیمت ها در هفته های آتی پیش از فرا رسیدن تعطیلات سال نوی چین به کاهش خود ادامه خواهند داد و با توجه به اینکه امیدوار هستیم تقاضا پس از این تعطیلات بالا برود قصد داریم تا حدودی به خرید محصولات بپردازیم. در این هفته قیمت ها در بازار وارداتی از منابع مشمول و غیر مشمول عوارض ثابت بوده و در برخی موارد کاهش ۵ تا ۱۰ دلاری را تجربه کردند و این قیمت ها این بازار به صورت CFR به این شرح بوده اند: ۱۱۰۰ تا ۱۱۵۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم، ۱۰۲۰ تا ۱۰۸۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم و ۱۰۴۰ تا ۱۱۱۰ برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم.

در بازار داخلی به سبب افزایش قیمت ها در بازار معاملات آتی شرکت های Sinopec و CNPC تلاش کردند تا قیمت ها در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یوآن (۱۵ تا ۳۰ دلار) در هر تن افزایش دهند، اما توزیع کنندگان به منظور سرعت بخشیدن به فروش‌شان پیش از تعطیلات تخفیف هایی را به مشتریان اختصاص دادند. یکی از توزیع کنندگان گفته است که آن ها قیمت های پیشنهادی خود برای بازار آسیای جنوب شرقی را برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم ۲۰۰ یوآن (۳۰ دلار) در هر تن کاهش داده و به رقم ۸۸۰۰ یوآن (۱۱۴۲ دلار) در هر تن (بدون مالیات بر ارزش افزوده) رسانده اند. این توزیع کننده اظهار کرده است: «تقاضا محدود است ولی ما توانستیم بعد از کاهش قیمت هایمان تعداد کمی قرارداد منعقد کنیم. ما قصد داریم تا تمام محصولاتمان را در ماه فوریه و پیش از تعطیلات سال نوی چین به فروش برسانیم.»

پیش بینی می شود در هفته های منتهی به تعطیلات سال نوی چین تخفیف های بیشتری در بازار پلی اتیلن به مشتریان اختصاص یابد، ما معامله کنندگان انتظار ندارند که شاهد کاهش چشمگیر قیمت ها باشند زیرا تولیدکنندگان موضع محکمی بر قیمت های خود دارند به سبب اینکه نمی خواهند جو این بازار پیش از تعطیلات سال نو کاهشی شود.

۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۱۸
تعداد بازدید : ۴۷۴