ساختار انجمن نفت ایران تغییر می کند

ساختار انجمن نفت ایران تغییر می کند
پیرو دستور وزیر نفت مبنی بر تبدیل انجمن نفت ایران به انجمنی علمی- صنفی و غیردولتی، اساسنامه این انجمن بازنگری می شود و ساختار آن تغییر می کند.

سیدجلال نجم الساداتی، مسئول کارگروه ارتقای ساختار و منزلت انجمن نفت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، در این زمینه گفت: با رهنمود بیژن زنگنه، وزیر نفت و با مدیریت و مسئولیت محمدرضا مقدم، قائم مقام وزیر در سمت رئیس هیئت مدیره انجمن نفت، بازبینی و ارتقای ساختار انجمن نفت ایران با بهره گیری از استعدادهای جوان و نخبه صنعت نفت و تجربه های ارزشمند این صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

وی از تشکیل کارگروهی با عنوان  «ارتقای ساختار و منزلت انجمن نفت ایران» به این منظور خبر داد و افزود: این کارگروه ضمن بررسی و ارزیابی عملکرد پیشین انجمن نفت برای بازبینی مأموریتها و چشم انداز و اهداف انجمن، انجام مطالعات تطبیقی انجمنهای بین المللی نفت نظیر API را در برنامه قرار داده است.

نجم الساداتی درباره تغییرات ساختاری انجمن نفت ایران در آینده ای نزدیک گفت: تاکنون انجمن نفت حول محور اعضای حقیقی خود به عنوان یک انجمن علمی فعالیت کرد؛ اما به منظور بسترسازی مناسب برای انجام فعالیتهای انجمن از جمله صدور گواهینامه کیفیت که نیازمند مرجعی بی طرف و مسلط بر کار است، از این پس نقش اعضای حقوقی پر رنگتر خواهد شد.

به گفته وی، بر این مبنا و با هدف تبدیل شدن انجمن نفت ایران به یک انجمن علمی- صنفی و با محوریت تاثیرگذاری در اجرای اهداف ملی و حمایت از منافع اعضا، اساسنامه انجمن نفت ایران در حال بازنگری و تغییر است.

بر اساس این گزارش، انجمن نفت ایران در ٢٧ اسفندماه سال ۱۳۳۷شمسی به ثبت رسید؛ ١٨ بهمن ماه سال ۱۳۳۸ شمسی به طور رسمی افتتاح شد و کلنگ ساختمان این انجمن (محل کنونی انجمن) نیز در ٢٧ اسفند ماه سال ١٣٤٤ بر زمین زده شد. 

۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۴۵۳