اسپانیا از ایران نفت می‌خرد

روزنامه ال پاییس در گزارشی نوشت: ایران نه‌تنها به ساخت یک پالایشگاه در اسپانیا علاقه‌مند است، بلکه اعلام کرده که یک سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 800 میلیون یورویی و تولید 120 هزار بشکه نفت روزانه انجام خواهد داد. به گزارش ایرنا، ال پاییس ادامه داد: در این راستا، هفته گذشته یک هیات ایرانی برای اعلام پروژه‌های خود و آغاز درخواست همه مجوزهای مربوط برای راه‌اندازی آنها، با مقامات وزارت امور خارجه و صنعت اسپانیا دیدار کردند.

به نوشته روزنامه، «خوسه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر خارجه اسپانیا که در مراسم بازگشایی یک نیروگاه خورشیدی در شهر جنوبی «اورزازات» مراکش که از سوی شرکت اسپانیایی «آکسیونا» ساخته شده بود شرکت داشت، فرصت را غنیمت شمرد تا در مورد علاقه‌مندی ایران به ساخت یک پالایشگاه در اسپانیا تاکید کند. 

7457575474573573473454589

وی چند روز پیش نیز در سفری که به بروکسل داشت، بدون ذکر جزییات در این مورد صحبت کرده بود اما در سخنان اخیر خود، ارزش این سرمایه‌گذاری را اعلام کرد و «از کمک و هم‌صدا بودن تا جایی که ممکن است، برای اینکه این واقعیت تحقق یابد» دفاع کرد. گارسیا مارگالو توضیح داد که روز 28 ژانویه (8 بهمن) یک جلسه در این مورد در وزارتخانه با هیأت ایرانی داشته است. در این رابطه، هیأت مذکور که متشکل از نمایندگان سفارت ایران در اسپانیا و شرکت مهندسی که مسئولیت این پروژه را برعهده خواهد داشت، از وزارت صنعت دیدار کرده اند.

به نوشته ال پاییس، علاقه‌مندی ایران در بین دو شهر «آلخه سیراس» و «اوئلوا»، متمرکز شده که در آنها، شرکت «سپسای» اسپانیا دو پالایشگاه دارد که از سوی ابوظبی کنترل می‌شود.

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۵۴
تعداد بازدید : ۴۴۸