بازیابی هویت دوران طلایی پتروشیمی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی

بازیابی هویت دوران طلایی پتروشیمی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی
برنامه های توسعه ای صنعت پتروشیمی با همدلی و همکاری خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس مرضیه شاهدائی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی شامگاه دیروز شنبه (بیست و چهارم بهمن ماه) در مراسم معرفی و تودیع معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: اینک که توفیق خدمت به مردم شریف ایران و صنعت بزرگ پتروشیمی و انجام این وظیفه خطیر و مهم در شرکت ملی صنایع پتروشیمی به من سپرده شد، بر خود لازم می دانم از آقای مهندس زنگنه به خاطر حُسن نظرشان به صنعت پتروشیمی و اعتماد شان به اینجانب تشکر و قدردانی نمایم. بی شک حضور  و تلاش خالصانه و صادقانه ایشان در صنعت نفت، آینه وظیفه شناسی و پژواک دانایی و تعهد است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که از تلاش های صادقانه استاد بزرگوارم جناب آقای مهندس شعری مقدم به پاس حضور ثمربخششان در طول سالیان متمادی در صنعت پتروشیمی قدردانی می نمایم گفت: به باور ما نتیجه بذر تلاش و کوشش ایشان در مدت 2 سال و نیم در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، درخت امیدی است که نوید بخش آینده ای پرنشاط برای صنعت خواهد بود و درود بر همت بلند اعضای محترم هیئت مدیره که همراهی بی دریغشان مایه مباهات و افتخار است.

وی ادامه داد: یقین دارم موفقیت های بنده در مدیریت طرح ها مرهون حمایت ها و همراهی های این بزرگواران، مدیران محترم، و سایر همکارانم بوده است و امیدوارم با تداوم آن بتوانم مسئولیت جدیدم را نیز که پیاده سازی برنامه های توسعه صنعت بزرگ پتروشیمی در کشور است، به نحو احسن به انجام برسانم.

شاهدائی افزود: در طول سال هایی که در صنعت پتروشیمی توفیق خدمت به جامعه و کشور  را داشتم، همواره تلاش نمودم تا در حد بضاعت و امکان، لحظه ای از خدمت به مردم دریغ نکنم و برای اعتلاء، توسعه و بروز شدن این صنعت تلاش نمایم.

وی ادامه داد: بی شک ، عنایت و فضل خاصه الهی و پشتیبانی و حمایت های همه جانبه جناب آقای زنگنه وزیر محترم نفت و به ویژه مهندس عباس شعری مقدم به عنوان پیر فرزانه صنعت پتروشیمی در کنار حمایت های سایر مدیران وکارکنان  محترم، عامل توفیقات امروز این صنعت است و امیدواریم این موفقیت ها پایه اقدامات و پیروزی ها و سربلندی های  بعدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازیابی هویت دوران طلایی خود باشد.

شاهدائی تصریح کرد: افتخار اینجانب، تلاش برای اعتلای ایران عزیز و خدمت به مردم بوده  است و در هر سنگری که توفیق خدمت گذاری نصیبم گردد، بدون کمترین خستگی و نا امیدی  برای توسعه و شکوفایی آن کوشش خواهم کرد.

وی اظهار کرد: اجرایی شدن برنامه های توسعه ای صنعت در چارچوب اقتصاد مقاومتی، رئوس برنامه ها و دستور کارهای آتی شرکت به شرح موارد ذیل خواهد بود.

برنامه ریزی جهت ایجاد و توسعه زیر ساخت های لازم و مورد نیاز صنایع پتروشیمی از صنایع پایه تا صنایع تکمیلی در مناطق مختلف و همچنین برنامه ریزی کلان جهت حداکثر بهره برداری از منابع هیدرو کربنی به ویژه گاز طبیعی در تولید محصولات پتروشیمیایی و عرضه آن به صنایع تکمیلی است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی  ایجاد زمینه های مناسب برای جذب سرمایه گذاری خارجی از طریق حضور و مشارکت دارندگان تکنولوژی های روز صنعت پتروشیمی را از دیگر برنامه های توسعه صنعت معرفی کرد و افزود:جذب همکاری شرکت های بزرگ و شاخص صنعت پتروشیمی در راستای انتقال و بومی سازی فناوری های مورد نیاز صنعت و ارتقاء توانمندی های تخصصی فنی و مدیریتی کارکنان در راه جانشین پروری و برقراری نظام شایسته سالاری از دیگر مواردی است که مورد توجه قرار دارد.

۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۸۷۳