فرصت حضور سرمایه گذاران خارجی را نباید از دست داد

فرصت حضور سرمایه گذاران خارجی را نباید از دست داد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که فرصت حضور سرمایه گذاران خارجی را نباید از دست دهیم، گفت: ما زمینه را فراهم می‌کنیم و فعالان بخش خصوصی داخلی باید در این زمینه ورود یابند.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دیشب (یکشنبه، ٢٥ بهمن ماه) در سیزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی که در مرکز همایشهای بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرده‌ام که دست به دست هم دهیم و موانع پیش روی فعالیتهای اقتصادی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: امسال، مجلس هر هفته یک طرح را در قالبهای عادی، یک فوریت و دو فوریت طراحی کرد که با این وضعیت، نه تنها مانعی برداشته نخواهد شد بلکه مانعی هم اضافه خواهد کرد.

نعمت زاده با تاکید بر این که امروز ما به قانون جدید نیاز نداریم، بلکه باید مقررات زدایی کنیم، تصریح کرد: در شرایط کنونی، اگر مجلس می‌خواهد یک ماده واحده تصویب کند، باید بجای آن سه ماده واحده را حذف کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که امسال سال سختی بود و از سال آینده باید امیدوارتر قدمها را برداریم، گفت: در یک هفته اخیر مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره چند شرکت بزرگ به ایران سفر کردند و فردا نیز با یک شرکت از آمریکا دیدار خواهیم داشت، همچنین هفته آینده مدیرعامل شرکت زیمنس به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: برخلاف آنهایی که ناآگاهانه نگرانند، این رفت و آمدها موثر است و بدنبال این دیدارها، تا امروز چندین توافقنامه مشترک به امضا رسیده است.

نعمت زاده با تاکید بر این که فرصت حضور سرمایه گذاران خارجی را نباید از دست دهیم، عنوان کرد: ما زمینه را فراهم می‌کنیم و فعالان بخش خصوصی داخلی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در ١٠ سال گذشته میزان سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعتی در کمترین حد ممکن بوده و منحنی سرمایه گذاری کشور رو به پایین بوده و این شرائط پارسال مقداری بهبود داشت.

وی با تاکید بر این که چرخهای متوقف و راکد حوزه صنعت باید بیشتر تغذیه شود، گفت: در حوزه صنعت و معدن ٨٠ درصد تسهیلات به بخش سرمایه در گردش پرداخت شده است، اگر سرمایه گذاری نشود تولید ملی و اشتغال حل نخواهد شد.

نعمت زاده تصریح کرد: شرائط کنونی، بهترین فرصت است که با مشارکت خارجیها بتوانیم حرکتی جدید در کشور ایجاد کنیم و شاهد رشد اقتصادی باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که سوئیفت بانک مرکزی گشایش یافت، گفت: در توافق اعلام شده بود که گشایش سوئیفت بانک مرکزی هشت هفته طول می‌کشد، اما با پیگیریها، این امر ظرف سه هفته به اتمام رسید.

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۵۸۷