بهبود بازار پلی اتیلن در ماه مارس

بهبود بازار پلی اتیلن در ماه مارس
باتوجه به خرید پلی اتیلن کمتر از معمول توسط تبدیل کنندگان پیش از تعطیلات سال نو در چین و میزان پایین تر از معمول ذخیره این محصول در انبارها فروشندگان پس از تعطیلات قیمت های خود را افزایش دادند.

به گزارش «پتروتحلیل»، با این وجود معامله کنندگان اظهار داشته اند باتوجه به عدم حضور تبدیل کنندگان در بازار و انتظار بازگشت آنان در هفته آتی انجام خریدهای بزرگ از طرف خریداران دور از انتظار است. قیمت های پلی اتیلن وارداتی به چین به صورت (CFR) برای منابع مشمول و غیرمشمول عوارض ثابت بوده و یا افزایش ۱۵ تا ۴۰ دلاری را تجربه کرده اند و به شرح زیر اعلام شده اند: ۱۰۶۰ تا ۱۱۴۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم، ۱۱۲۵ تا ۱۱۳۸ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم و ۱۰۵۰ تا ۱۱۳۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم. یک تاجر گزارش داده است که برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم و پلی اتیلن سبک گرید فیلم وارداتی از تایلند به صورت (CFR) به ترتیب رقم های ۱۱۰۰ دلار و ۱۱۳۰ تا ۱۱۴۰ دلار در هر تن را دریافت کرده است.

این تاجر اظهار داشته است: «روند قیمت ها در این بازار هنوز نامعین است زیرا بسیاری از تبدیل کنندگان تا هفته آینده به بازار باز نخواهند گشت. ما در این روزها شاهد عرضه بیشتر محصولات ایالات متحده و برزیل در این بازار هستیم و این محصولات با قیمت های قابل رقابتی پیشنهاد می شوند. ما پلی اتیلن سنگین گرید قالب بادی و پلی اتیلن سنگین گرید تزریقی وارداتی از برزیل به صورت (CFR) به ترتیب ۹۷۰ تا ۹۸۰ دلار و ۹۲۰ دلار در هر تن را خریداری کرده ایم.

در همین حال در بازار داخلی یکی از کارگزاران شرکت Sinopec بیان کرده است: «وضعیت ذخیره محصولات عرضه کنندۀ ما مناسب است اما ما معتقدیم که از این فشار برای انبار محصولات با بازگشت خریداران در هفته آینده کاسته خواهد شد. پیش بینی می کنیم وضعیت تقاضا در اوایل ماه مارس بهبود یابد و تعطیلی فصلی واحدهای کراکینگ در آسیا به بالا ماندن قیمت ها کمک خواهد کرد.»

فروشندگان روزهای پس از تعطیلات سال نوی چین را با افزایش قیمت آغاز کردند در حالیکه معامله کنندگان گزارش داده اند وضعیت واقعی تقاضا هفته آیند و با بازگشت اکثر تبدیل کنندگان به بازار مشخص تر خواهد شد.

۴ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۸۴۲