مشعل اصلی واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان روشن شد

مشعل اصلی واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان روشن شد
با روشن شدن مشعل (flare) اصلی واحد کت کراکر جدید، شمارش معکوس برای افتتاح پروژه ملی افزایش تولید بنزین در پالایشگاه آبادان آغاز شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با اعلام این خبر گفت: مشعل اصلی واحد کت کراکر طرح بنزین سازی پالایشگاه با قطر یک متر، ارتفاع 75 متر و با ظرفیت 345 تن هیدروکربن های گازی در ساعت با هدف افزایش ایمنی دستگاه‌ها در زمان از سرویس خارج شدن واحد، بالا رفتن فشار تجهیزات ناشی از قطع برق و آب و رعایت مسائل محیط زیستی راه اندازی و روشن شد. 

عبدالرضا مهربان تصریح کرد: پروژه بنزین سازی پالایشگاه آبادان قرار است تا 22 بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید.

بر پایه این گزارش، در پروژه های صنعتی آخرین واحدی که طراحی می شود و نخستین بخشی از پروژه که در سرویس قرار می گیرد مشعل است.

طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان با هدف افزایش ظرفیت تولید این فرآورده با بیش از 90 درصد پیشرفت هم اکنون در حال اجراست. با اجرای طرح بنزین سازی در این پالایشگاه، از هر بشکه نفت خام 15 تا 16 درصد به بنزین تبدیل می شود و به این ترتیب ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه با روزانه 6 میلیون و 500 هزار لیتر افزایش به روزانه 16 میلیون لیتر می رسد.

با بهره برداری از این پروژه به موازات افزایش ظرفیت تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاه آبادان، کیفیت فرآورده‌های نفتی به استاندارد یورو 5 ارتقا می‌یابد.

با اجرای این طرح تا پایان امسال واحد کت کراکر (FCC) در پالایشگاه آبادان راه اندازی می شود. این واحد یکی از بهترین واحدهای تولید بنزین است که خوراک آن از برش های سنگین نفتی تامین و در این واحد مواد سنگین به مواد سبک تبدیل می‌شود. محصول اصلی واحد کت کراکر تولید بنزین با اکتان 93 است.

واحد الکیلاسیون، ایزومریزاسیون، بازیافت اسید سولفوریک (SARP)، تصفیه بنزین، بازیافت پروپیلن و بازیافت گوگرد (SRP)، واحد سولفورکس، تصفیه آمین و واحد تصفیه آب ترش از دیگر واحدهایی هستند که تا پایان امسال در پالایشگاه آبادان راه اندازی می شوند.

۹ دی ۱۳۸۹ ۰۱:۲۶
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۴۱۷