وزیر انرژی اندونزی بر تحقق همکاری با ایران در بخش نفت و گاز و تولید برق تاکید کرد

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی روز جمعه بار دیگر بر همکاری با ایران در بخش نفت و گاز، میعانات و گاز مایع یا «ال.پی.جی» و تحقق این همکاری‌ها تاکید کرد. به گزارش ایرنا، «سودیرمان سعید» وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی به خبرنگاران گفت که در حال حاضر آنچه مهم است انتقال و عرضه گاز مایع به «پرتامینا» شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی است و امکان عقد قرارداد وجود دارد. شرکت «پرتامینا» اندونزی سال 1968 با ادغام شرکت «پرتامین» و شرکت «پرمینا» ایجاد شد و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان «ال.ان.جی» جهان بود.

6734573457457853473476234624672347347357835

وی در ادامه گفت که علاوه بر بخش نفت و گاز، همکاری با ایران در بخش برق از جمله ساخت نیروگاه آبی نیز در حال بررسی است. دولت اندونزی تلاش دارد از فناوری برق‌ آبی ایران برای پاسخگویی به نیازهای برق این کشور استفاده کند. اندونزی تاکنون از ظرفیت سدها و مخازن آب تنها برای تامین آب استفاده می‌کرده و تولید برق بخش کوچکی از ظرفیت این سدها را تشکیل می‌داد.

مقام‌های اندونزی خرداد ماه امسال اعلام کردند ایران به دولت این کشور برای سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت‌ها کمک می‌کند و در این راستا، 48 نیروگاه کوچک برق آبی در این کشور جنوب شرقی آسیا می‌سازد. اندونزی نیازمند افزایش 3هزار و 500 مگاوات برق به ظرفیت این کشور در پنج سال آینده است.

به نوشته تارنمای «ویوا» اندونزی، «سوئتجیپتو» از مقامات بلندپایه «پرتامینا» شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی نیز گفت که این شرکت در تلاش است به بخش بالادستی نفت و گاز ایران ورود کند، در حالی که ایران نیز می‌تواند به بخش پایین دستی در اندونزی ورود داشته باشد. وی گفت که پیش‌نویس تفاهم نامه همکاری بین دو طرف در حال حاضر امضا شده است.

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۲۳
تعداد بازدید : ۸۹۴