برنامه کلان تامین خوراک پالایشگاههای گازی تدوین شد

برنامه کلان تامین خوراک پالایشگاههای گازی تدوین شد
مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تدوین برنامه کلان تامین خوراک پایدار پالایشگاههای گازی فجرجم، سرخون، پارسیان ١ و ٢، فراشبند و شهید هاشمی نژاد خبر داد.

احمد رجبی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که خوراک پالایشگاههای گازی فجرجم، سرخون، پارسیان ١ و ٢، فراشبندو شهید هاشمی نژاد از محل تولیدات میدانهای گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تامین می شود، از تدوین برنامه کلان تامین خوراک پایدار این پالایشگاهها خبر داد.

وی تصریح کرد: در این برنامه کلان، توسعه میدانهای جدید در مناطق نامبرده و احداث ایستگاههای تقویت فشار گاز در میدانهای در حال تولید مدنظر قرار گرفته است.

رجبی با بیان این که تاکنون تنها ایستگاه تقویت فشار گاز نار راه اندازی شده است، ادامه داد: احداث دیگر ایستگاههای تقویت فشار گاز شامل ایستگاههای کنگان، وراوی، هما، فاز ٢ نار و سرخون در انتظار جذب سرمایه گذاری است.

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، یکی دیگر از محورهای کاری این مدیریت را تنظیم برنامه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در برنامه پنجساله ششم توسعه کشور عنوان و اذعان کرد: در این برنامه که به شرکت ملی نفت ایران ارائه شده، تمام فعالیتهای حفاری، تولیدی، مطالعات مخزن، پروژه ها و اعتبارات گنجانده شده است.  

تدوین برنامه ٢٠ ساله تولید نفت و گاز

مدیر فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، تدوین برنامه های کلیدی این مدیریت را حاصل برگزاری جلسات مختلف مانند جلسات کمیته یکپارچه مدیریت مخازن و جلسه های پیش بینی بهره دهی چاهها با حضور مدیران ستادی و شرکتهای بهره برداری تولیدی دانست و گفت: کمیته یکپارچه مدیریت مخازن از سال گذشته در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ایجاد شد و تاکنون ٦ جلسه آن برگزار شده است.

وی افزود: همچنین سالانه ١٢ پیش جلسه و جلسه پیش بینی بهره دهی چاهها در این شرکت برگزار می شود و برگزاری جلسه های روزانه حفاری نیز با هدف بررسی مستمر فرایند حفاری و مشکلات پیش روی آن، با هدف بهبود شاخصهای کلیدی حفاری برنامه ریزی شده است.

به گفته رجبی، با برگزاری همین جلسات، برنامه سالانه حفاری و تعمیر چاهها برای سالهای ٩٥ تا ٩٦ و برنامه تولید نفت و گاز این شرکت برای ٢ سال مذکور و همچنین برنامه ٢٠ ساله تولید این شرکت تدوین و چیدمان دکلها در میدانها و چاههای مختلف مشخص شده است.

وی یادآور شد: با توجه به عملکرد مخازن و چاهها و کشف میدانهای جدید، برنامه های بلندمدت شرکت به روز می شوند. 

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۵:۴۴
تعداد بازدید : ۹۱۳