افزایش بهره وری با تکیه بر انتقال فناوری در پتروشیمی

افزایش بهره وری با تکیه بر انتقال فناوری در پتروشیمی
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: استفاده از فناوری های روزآمد در فعالیتهای فرآیندی پتروشیمی هزینه های تولید و کارایی را افزایش می دهد .

عبدالله تمیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره نقش صنایع مادر مانند پتروشیمی در روند رشد و توسعه کشور اظهار کرد: توسعه هر کشوری با تکیه بر مزیت های نسبی آن محقق می شود از این رو به یقین یکی از مزیت های ایران وجود ذخایر انرژی است.

 عضو کمیسیون انرژی افزود: استخراج و استحصال نفت و گاز یک بخش است که با اولویت میدان های مشترک باید با شتاب انجام شود اما بخش دیگر کار تبدیل منابع به محصول نهایی است که بخش فراوانی از این ماموریت بر عهده پتروشیمی هاست.

این نماینده مجلس نهم گفت: تولید محصول نهایی و فرآورده ارزش بیش از صادرات مواد اولیه برای کشور ایجاد می کند ضمن آنکه توسعه صنعت، سبب رشد مناطق مختلف کشور می شود از این رو استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه بخش صنعت کشور با اهمیت است.

وی با بیان این که ایران دارای نیروی های متخصص و جوان است افزود: با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های خارجی برای سرمایه گذاری می توان پتروشیمی و سایر صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده را تقویت کرد.

تمیمی افزود: استفاده از فناوری های جدید در فعالیتهای فرآیندی پتروشیمی هزینه های تولید و کارایی را افزایش می دهد از این رو در بحث همکاری های خارجی انتقال فناوری مدنظر است بنابراین رویکرد در این بخش باید هم جهت با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و نگاهی درون زا باشد.   

۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۵:۰۱
تعداد بازدید : ۴۴۱