مسیر برای توسعه روابط تجاری و صنعتی با مالت هموار است

مسیر برای توسعه روابط تجاری و صنعتی با مالت هموار است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود این که در دوران تحریم روابط سیاسی خوبی با جمهوری مالت داشتیم، اما سطح همکاریهای اقتصادی ایران با این کشور در زمینه های تجاری و صنعتی و سرمایه گذاریهای مربوطه باید افزایش یابد.

به گزارش شانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده، در دیدار با جرج وللا، وزیر امورخارجه جمهوری مالت گفت: می‌توان در مواردی همچون عملیات بانکداری، توریسم، نانو فناوری، بایوتکنولوژی، میکروالکترونیک نیز همکاری متقابلی داشته باشیم.

وی افزود: در جوانان با استعداد و تحصیلکرده زیادی وجود دارد به طوری که تعداد فارغ التحصیلان ایرانی در رشته مهندسی با کشور آمریکا برابری می‌کند و در سرمایه گذاریهای خارجی می‌توان روی این موضوع حساب کرد.

نعمت زاده با تاکید بر اهمیت آموزش، تصریح کرد: با پرداختن به بحث آموزش در زمینه های مورد نیاز می‌توان بسیاری از پتانسیلهای موجود در هر دو کشور را به فعلیت رساند.

استفاده بهینه از فرصتهای موجود در بازارهای منطقه

وزیر امورخارجه جمهوری مالت نیز در این دیدار گفت: در صورت سفر وزیران اقتصادی مالت و ایران به کشورهای همدیگر و همچنین تقویت اتاقهای بازرگانی دو کشور، می‌توان از فرصتهای موجود در بازرهای منطقه و دیگر بازارها استفاده خوبی کرد و آنها را ارتقا داد.

وللا افزود: کشورش در زمینه هایی همچون صنعت توریسم، هتل داری، خدمات هواپیمایی، داروسازی، تجارت الکترونیک و بندر داری، مهندسی طراحی، تحققیات داروسازی و غیره تجارب و ظرفیتهای قابل توجهی دارد.

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۴۳۲