آمادگی لهستان برای توسعه سرمایه گذاری مشترک با ایران

آمادگی لهستان برای توسعه سرمایه گذاری مشترک با ایران
معاون وزیر توسعه لهستان از آمادگی این کشور برای توسعه سرمایه گذاری مشترک در خراسان رضوی و استقبال از سرمایه گذاران این استان در کشورش خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، رادوسلاو دوماگالسکی، معاون وزیر توسعه لهستان، دیروز (یکشنبه، ١٦ اسفندماه) در دیدار با علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی با اشاره به سوابق تاریخی مشترک و میهمان نوازی ایرانیان از لهستانیها در جنگ دوم جهانی گفت: این روابط تاریخی ارتباطات را صمیمی‌تر و نزدیکتر می‌کند.

وی با اشاره به مناسبات تاریخی دو ملت، بر توسعه روابط اقتصادی و ارتقای سطح تبادلات فرهنگی دو جانبه تاکید کرد و گفت: در جریان این سفر توسعه روابط و تعاملات اقتصادی علاوه بر تهران با سایر استانهای ایران بویژه خراسان رضوی پیگیری می‌شود.

دوماگالسکی با بیان این که آمادگی برای همکاری با ایران در زمینه های بسیاری وجود دارد، عنوان کرد: نه تنها در سطح دولتها بلکه در سطح شرکتها و بخش خصوصی توانمند این موضوع دنبال می‌شود، همچنین ما از فعالیت بخشهای خصوصی دو طرف حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر توسعه لهستان تصریح کرد: لهستان آمادگی سرمایه گذاری در ایران را دارد و در مقابل از سرمایه گذاران ایرانی و خراسانی هم در حوزه های دارای ظرفیت در لهستان استقبال می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه با تاکید بر توسعه همکاریها با لهستان گفت: این استان نه تنها در حوزه تعاملات فرهنگی بلکه از نظر موقعیت راهبردی در منطقه و همجواری با آسیای میانه و افغانستان دارای ظرفیتهای ارزشمند است، در عین آنکه لهستان هم در مرکز اروپا قرار گرفته است.

علیرضا رشیدیان افزود: همکاریهای اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صنعتی دو جانبه می‌تواند منشا روابط مطلوبتر دو کشور باشد.

وی ظرفیت خراسان رضوی در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی را نیز با توجه به نیاز بازار آسیای میانه و افغانستان قابل توجه خواند و بر همکاری در این حوزه تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی حوزه انرژیهای پاک را با توجه به توان خاص و بی‌نظیر استان در حوزه انرژی بادی و خورشیدی از دیگر زمینه های همکاری با لهستان دانست و تصریح کرد: این حوزه امکان خوبی برای افزایش تعاملات و تجارت فراهم می‌کند که در این جهت باید بخش خصوصی را برای حضور قدرتمند تقویت کرد.

رشیدیان وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در استان شامل دوغارون در مرز افغانستان و سرخس در مرز ترکمنستان را فرصت خوبی برای همکاریهای اقتصادی دو جانبه برای صادرات به آسیای میانه و افغانستان دانست.

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۴۶۳