ایران در نمایشگاه جهانی گاز در کوالالامپور شرکت می‌کند

ایران در نمایشگاه جهانی گاز در کوالالامپور شرکت می‌کند
شرکت‌های ایرانی در بیست و پنجمین "کنفرانس جهانی گاز" در کوالالامپور مالزی که بزرگترین و مهمترین رخداد این حوزه است حضور می‌یابند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، کنفرانس گاز 2012 در روزهای چهارم تا هشتم ژوئن با محوریت "گاز: حفظ رشد جهانی در آینده" در مرکز گردهمایی‌های کوالالامپور برگزار می‌شود.

در این رخداد شخصیت‌های کلیدی صنعت گاز و بیش از پنج هزار شخصیت حرفه‌ای این صنعت در جهان حضور خواهند داشت و 500 سخنران مذاکرات را پیش خواهند برد.

در این نمایشگاه حدود 10 هزار ناظر تجاری حضور خواهند یافت و بیش از 70 جلسه به بررسی نظرات درباره صنعت نفت و گاز و استراتژی‌ها و سیاست‌های راهبردی، فن‌آوری‌ها، چالش‌ها و فرصت‌ها اختصاص خواهد یافت.

در این کنفرانس بزرگترین تولیدکنندگان گاز در جهان شامل روسیه و قطر به همراه شرکت‌هایی از آمریکا، انگلیس، هلند، آلمان، استرالیا، ژاپن، ترکیه، بلژیک، تروژ و چین حضور خواهند داشت.

ایران که پس از روسیه بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد در تلاش است از طریق ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی به حضور در پروژه‌های انرژی به ویژه در میدان گازی پارس جنوبی، تولید گاز خود را افزایش دهد.

میدان گازی پارس جنوبی 14 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی دارد که این مقدار هشت درصد ذخایر جهانی این ماده است. پارس جنوبی همچنین بیش از 18 میلیارد بشکه گاز طبیعی مایع( ال ان جی) دارد.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۷:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۶۰۹