اندونزی به زودی از ایران ال پی جی خریداری می کند

اندونزی به زودی از ایران ال پی جی خریداری می کند
نماینده اندونزی در اوپک گفت این کشور در آینده ای نزدیک قراردادی برای واردات میعانات ال پی جی از ایران منعقد خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نماینده اندونزی نزد اوپک گفت، در آینده نزدیک قراردادی برای واردات میعانات ال پی جی از ایران منعقد خواهد شد، اما این قرارداد شامل واردات نفت خام نخواهد بود.
هیئتی از مقامات نفتی اندونزی اواخر این هفته به تهران سفر می کند تا درباره تعدادی از قراردادهای انرژی با طرف ایرانی مذاکره کند. همچنین این امیدواری وجود دارد که در این سفر موافقتنامه کوتاه مدت خرید روزانه 120 هزار بشکه نفت خام از ایران برای تحویل به پالایشگاهی در جاوه مرکزی نهایی شود.
ویجیاوان پراویراتماجا، نماینده اندونزی نزد اوپک گفت، موافقتنامه خرید نفت خام از ایران فعلا بعید است منعقد شود، زیرا بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا برای پالایشگاه های خود نیازمند نفت شیرین است نه نفت ایران که از نوع ترش است.
وی به خبرنگاران گفت: «ما تقاضای محدودی برای نفت خام داریم.» پراویراتماجا افزود، اندونزی حدود 400 هزار بشکه در روز نفت خام وارد می کند که 125 هزار بشکه آن نفت ترش وارداتی از عربستان است.
وی افزود، قبل از اینکه اندونزی بتواند قرارداد واردات ال پی جی و میعانات از ایران را وارد کند، دولت باید مشخص کند که چگونه باید پول ایران را انتقال بدهد.
وی از بیان جزئیات بیشتر درباره قراردادهایی که انتظار می رود به امضا برسد خودداری کرد.
«مشخص است که اندونزی به چند چیز نیاز دارد و من فکر می کنم بزرگترین نیاز ما ال پی جی است. ایران ال پی جی مازاد دارد و اگر آنها بتوانند با قیمتی بهتر به ما ال پی جی بدهند، ما به صورت اتوماتیک از ایران خرید خواهیم کرد.»
جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی که در حاشیه کنفرانسی در جاکارتا با وزیر امور خارجه ایران ملاقات کرد گفت، وی از رگولاتور بانکی اندونزی خواسته تا برای از سرگیری روابط بانکی بعد از لغو تحریم ها با ایران کار کند.
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۴۴۸