امضای تفاهمنامه ایجاد کمیسیون همکاریهای اقتصادی میان ایران و اسلواکی

امضای تفاهمنامه ایجاد کمیسیون همکاریهای اقتصادی میان ایران و اسلواکی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با وزیر اقتصاد اسلواکی،‌ تفاهمنامه ایجاد کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور را امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دیروز (سه‌شنبه، ١٨ اسفندماه) در دیدار با واسیل هوراک، وزیر اقتصاد اسلواکی این تفاهمنامه را که در سطح معاونین دو وزارتخانه به اجرا درخواهد آمد برای مشخص کردن زمینه‌ های همکاری،‌ حضور در نمایشگاههای یکدیگر،‌ ارتباط سرمایه گذاران با یکدیگر،‌ آموزش تخصصی در صنعت و تولید قطعات خودرو به امضا رساندند.

نعمت زاده در این دیدار با اشاره به ضرورت بسط و تعمیق روابط دوجانبه ایران و اسلواکی، به نقش دو کشور در توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

وی با بیان این که تفاوتی میان سرمایه گذاری ایرانی و خارجی وجود ندارد، افزود: امروز و در شرائط لغو تحرمیها به دنبال گسترش همکاریهای خود با دیگر کشورها هستیم و در جهت آن به راهبردهای بلندمدت،‌ برنامه های نوآورانه و بر مبنای فناوری فکر می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که ما توانستیم موجبات ارتقای صنعت در اقتصاد ملی را فراهم کنیم ابراز امیدواری کرد: گسترش تعاملات با کشورهای خارجی نیز در این جهت بیش از پیش تاثیر بگذارد.

نعمت زاده، توسعه مناسبات اقتصادی و بسط همکاریها را در زمینه های همکاری دانشگاهها در علم و تکنولوژی،‌ خودروسازی و تحقیق و توسعه در طراحی خودرو و تولیدات، انرژی،‌ بازاریابی، توسعه خوشه های صنعتی در صنایع کوچک و متوسط، طراحی و ساخت و انتقال تجربه های مورد اشاره قرار داد که دو طرف می‌توانند تعامل بیشتری در این باره با هم داشته باشند.

همچنین در این دیدار وزیر اقتصاد اسلواکی ضمن ابراز خرسندی از گسترش همکاریها،‌ آمادگی خود را برای انتقال تجارب و دانش فنی اعلام  و بر برگزاری اجلاس مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

واسیل هوراک افزود: انررژیهای تجدیدپذیر،‌ خودروسازی،‌ مخابرات،‌ فناوری اطلاعات،‌ ایجاد پارکهای علم و فناوری می‌تواند بخشی از زمینه های گسترش همکاریهای دو جانبه باشد.

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۹۱۱