رئیس جمهوری بهار ۹۵ به ترکیه سفر می کند

رئیس جمهوری بهار ۹۵ به ترکیه سفر می کند
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: پس از برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک میان ایران و ترکیه، دکتر روحانی در اواخر فصل بهار سال آینده یا ابتدای تابستان به ترکیه سفر خواهد کرد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، موید حسینی صدر، درباره سفر نخست وزیر ترکیه، احمد داوود اغلو به ایران و روابط بین تهران و آنکارا، اظهار کرد: سفر داوود اوغلو به ایران بسیار مثبت بود و بازتاب بسیار خوبی داشت.

نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این سفر در زمینه‌های اقتصادی و تشریک مساعی برای رفع  بحرانهای منطقه ای بین ایران و ترکیه موثر بوده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه ادامه داد: بنای ترکیه توسعه همکاری با ایران است و مقرر شده تا کمیسیون اقتصادی مشترک میان دو کشور فروردین ماه سال آینده به ریاست یکی از وزیران تشکیل شود که از طرف ترکیه نیز جودت ایلماز خواهد آمد.

حسینی صدر گفت: پس از برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک میان ایران و ترکیه، دکتر روحانی در اواخر فصل بهار سال آینده یا ابتدای تابستان به ترکیه سفر خواهد کرد.

وی افزود: سفر داوود اغلو به ایران در این زمان، سفر مثبتی بود و از دید جهانیان نیز این سفر نشان دهنده علاقمندی دو کشور به توسعه همکاریهاست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه تصریح کرد: در حال حاضر دیدگاه‌های دو کشور به هم‌دیگر نزدیک شده و امکان رفع سو تفاهمها میان دو کشور وجود دارد و بنای ایران و ترکیه بر این است که بر سر کشور ثالثی روابط میان خود را آسیب نزنند.

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۳۲
تعداد بازدید : ۸۸۴