٤ بانک جدید ایرانی به سوئیفت متصل شدند

٤ بانک جدید ایرانی به سوئیفت متصل شدند
مدیر کل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امورخارجه از اتصال چهار بانک جدید ایرانی به سوئیفت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، حمید بعیدی نژاد، مدیر کل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امورخارجه، امروز (چهارشنبه، ٢٦ اسفندماه) در کانال تلگرامی خود نوشت: با نهایی شدن روند ثبت و نصب نرم افزارهای لازم، سوئیفت اعلام کرده است که چهار بانک جدید ایرانی به شبکه سوئیفت وصل شده و با دریافت کدهای بانکی لازم، عملیات عادی پیام رسانی از طریق سوئیفت را انجام می‌دهند.

وی، بانک ملت، شعبه ایروان، بانک تجارت، شعبه دوشنبه، بانک ملی، شعبه باکو، و بانک ملی، شعبه عراق را چهار بانک جدیدی عنوان کرد که به سوئیفت متصل شده‌اند.

بعیدی نژاد تصریح کرد: بدین ترتیب با پیوستن این چهار بانک ایرانی تاکنون ٢٦ بانک ایرانی به سوئیفت وصل شده اند و از خدمات این موسسه پیام رسانی بانکی و مالی استفاده می‌کنند.

مدیر کل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امورخارجه با بیان این که هفت بانک دیگر ایرانی نیز پیگیر پیوستن به سوئیفت هستند، عنوان کرد: به غیر از چهار بانک جدید، بانکهای اصلی ایرانی و شعبه های آنها که در دوره تحریمهای بانکی ارتباط آنها با سوئیفت قطع شده بود، پیش از این به سوئیفت وصل شده‌اند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ملت، بانک صنعت و معدن، بانک تجارت، بانک توسعه صادرات ایران، بانک ملی ایران، پست بانک ایران، بانک رفاه کارگران، بانک سپه، بانک سینا، بانک توسعه و تعاون، بانک تجارت شعبه پاریس، بانک اروپار -ایران، آلمان، بانک ملی ایران، فرانسه، بانک ملی پی ال سی، انگلستان، بانک ملی پی ال سی شعبه هنگ کنگ و بانک سپه شعبه فرانکفورت از دیگر از بانکهایی عنوان کرد که به این شبکه متصل شده‌اند.

به گفته بعیدی نژاد، پنج بانک دیگر ایرانی نیز که بانکهای غیر تحریمی بوده‌اند کماکان به سوئیفت وصل هستند.

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۱,۲۱۹