شرکت نفت فلات قاره ایران ٨٥ قرارداد امضا کرد

شرکت نفت فلات قاره ایران ٨٥ قرارداد امضا کرد
شرکت نفت فلات قاره ایران در سال ٩٤، ٨٥ قرارداد عملیاتی، توسعه ای، عمرانی و خدماتی امضا کرده که از این میان، ٧٠ قرارداد میان این شرکت با شرکتهای داخلی امضا شده است.

به گزارش شانا، رئیس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران به تشریح بخشهایی از عملکرد یکساله این امور در سال ٩٤ پرداخت و گفت: برگزاری ١٢٠ مناقصه و امضای ٨٥ قرارداد عمده در انواع قراردادهای عملیاتی، توسعه‌ای، عمرانی و خدماتی به ارزش ٦ هزار و ٤٠٠ میلیارد ریال و ٧٠٠ میلیون یورو از فعالیتهای امور قراردادهای این شرکت بوده است.

سلمان خسروی با بیان این مطلب افزود: ٩٣ درصد مناقصه ها به صورت مناقصه های عمومی برگزار شده است.

وی با بیان این که تنوع و شکل قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران در مقایسه با شرکتهای دیگر به لحاظ نوع عملیات متفاوت و دانش فنی و قراردادی بالایی دارد، گفت: بر این اساس با وجود محدودیتهای مالی و بین‌المللی، این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت نفت دریایی کشور توانست نسبت به جذب مشارکت شرکتهای توانمند در تخصصهای مختلف اقدام کند.

خسروی با اشاره به این که تعداد مناقصه ها این شرکت پارسال نسبت به سال ٩٣،  به لحاظ تعدادی رشد ٢٠ درصدی داشته و به لحاظ کل مبالغ واگذاری، کاهش حدود ٤٥ درصدی را تجربه کرده است، درباره دلایل کاهش مبالغ واگذاری عنوان کرد: رقابتی بودن مناقصه ها و اخذ قیمتهای مناسب تر نسبت به موارد مشابه پارسال و همچنین شرائط ناشی از کاهش قیمت نفت و در نتیجه کاهش نرخ برخی خدمات مورد نیاز، همچنین تامین نشدن بودجه برخی مناقصه ها و در نتیجه اجرا نشدن آنها از دلایل عمده این موضوع به شمار می رود.

وی تصریح کرد: با فضای ایجاد شده در سال ٩٥ و با اجرایی شدن برجام امیدواریم با تامین بودجه مناسب، شاهد اجرایی شدن مناقصه ها برنامه ریزی شده شرکت در ارتباط با توسعه و نوسازی تاسیسات و رسیدن به تولید پایدار و افزایش آن در سطح میدانهای خلیج فارس باشیم.

پیمانکاران داخلی در اولویت شرکت نفت فلات قاره ایران

خسروی گفت: به منظور دستیابی به اهداف مدیریت شرکت و به منظور استفاده از توانمندیهای داخلی، استفاده از شرکتها و پیمانکاران داخلی در اولویت قرار گرفته و سه دستگاه از دکل حفاری مشغول به کار در عملیات حفاری دریایی شرکت نفت فلات قاره ایران که تا از شرکتهای خارجی اجاره شده بود، با  برگزاری مناقصه میان شرکتهای ایرانی دارای دکل مناسب دریایی جایگزین شده اند.

وی افزود: بیش از  ٨٢ درصد قراردادهای امضا شده با شرکتهای داخلی از طریق برگزاری مناقصه‌های عمومی حاصل شده و استفاده از خدمات عملیاتی خاص مورد نیاز از شرکتهای خارجی نیز از طریق برگزاری مناقصه های دو مرحله‌ای بوده است.

خسروی یادآور شد: افزایش مشارکت شرکتهای ایرانی در اخذ خدمات عملیات تخصصی تولید از دریا و احداث تاسیسات سطح‌الارضی و تحت الارضی از مهمترین راهبردها در برگزاری مناقصه های این شرکت به شمار می رود.

۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۴۲۵