صادرات محصولات پتروشیمی پارسال به ١٩ میلیون تن رسید

صادرات محصولات پتروشیمی پارسال به ١٩ میلیون تن رسید
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تولید بیش از ٤٦ میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال گذشته گفت: حدود ١٩ میلیون تن از این محصولات صادر شده است.

علیمحمد بساق زاده در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی در سال ٩٤ اظهار کرد: سال گذشته بیش از ٤٦ میلیون تن محصول در مجتمعهای پتروشیمی کشور تولید شد که نسبت به سال ٩٣ حدود ٢,٥ میلیون تن افزایش داشته است.

وی با اشاره به این که تولید محصولات پتروشیمی در سال ٩٣ با ٧٦ درصد ظرفیت اسمی انجام شده بود، افزود: ٤٦ میلیون تن محصول تولیدی در سال گذشته با ٨٠ درصد ظرفیت اسمی مجتمعهای تولیدی پتروشیمی صورت گرفته است که ٤ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارزش فروش داخلی و صادراتی محصولات پتروشیمی را در سال گذشته در مجموع ٢٣ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: میزان فروش داخلی محصولات پتروشیمی حدود ١٤ میلیون تن به ارزش بیش از ٢٤١ هزار میلیارد ریال و میزان صادرات نیز حدود ١٩ میلیون تن به ارزش حدود ٩,٥ میلیارد دلار است.

به گزارش شانا، میزان گاز طبیعی مصرفی (خوراک و سوخت) مجتمعهای پتروشیمی کشور در سال ٩٣ حدود ٤٣,٧ میلیون مترمکعب در روز بوده که در پایان سال ٩٤ این رقم به مرز ٤٥.٨ میلیون مترمکعب در روز بالغ شده است.

همچنین میزان اتان مصرفی واحدها از منابع بالادستی در پایان ٩٣ به ١,٤٧٤ میلیون تن رسیده بود که این رقم در انتهای سال ٩٤ به ١.٥٢٥ میلیون تن بالغ شد.

براساس این گزارش، در سال ٩٣، پنج میلیون و ٢٣٩ هزار تن میعانات گازی در مجتمعهای پتروشیمی مصرف شده بود که این رقم پارسال به ٥,٣٨٢ میلیون تن رسید.

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶
تعداد بازدید : ۹۰۸