قیمتهای پایه محصولات پلیمری اعلام شد

قیمتهای پایه محصولات پلیمری اعلام شد
بررسی قیمت پایه محصولات پلیمری در فهرست جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مقایسه با قیمتهای منتشر شده در ۱۶ اسفندماه پارسال نشان می دهد که بیشتر تولیدات این بخش امسال را با روندی صعودی آغاز کرده اند.

به گزارش شانا، قیمت محصولات پتروشیمی هر دو هفته یک بار از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی براساس میانگین قیمتهای جهانی و نرخ دلار بازار آزاد برای مبادله در بورس کالای ایران اعلام می شود که روز گذشته (١٥ اسفندماه) نیز قیمتهای جدید در سال ٩٥ اعلام شد.

بررسی فهرست جدید نشان می دهد که در صدر افزایش قیمت محصولات پلیمری، پی وی سی ها با ۱۸.۶درصد قرار دارند. به این ترتیب پی وی سی گرید ۶۵ از رقم ۲ هزار و ۱۹۷ تومان در ۱۶ اسفندماه سال ۹۴ به ۲ هزار و ۶۰۶ تومان در ۱۵ فروردین ماه سال ۹۵ رسید.

همچنین قیمت پی وی سی گرید ۷۰ نیز از رقم ۲ هزار و ۴۱۶ تومان به رقم ۲ هزار و ۸۷۷ تومان در سال جدید رسید.

در رده دوم افزایش قیمتها، پلی استایرنهای معمولی و مقاوم با ۱۱.۲ و ۱۰.۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته قرار دارند. همچنین قیمت پلی اتیلنهای سنگین دورانی و تزریقی نیز در اعلام جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱۰.۴ درصد رشد قیمت داشت. به گزارش بورس کالای ایران، در همین حال پلی اتیلنهای ترفتالات گرید آمورف و بطری نیز با رشدی معادل ۹.۳ درصد در رده بعدی افزایش قیمتها نسبت به اسفندماه سال گذشته قرار دارند.

پلی پروپیلنهای نساجی نیز نسبت به اسفندماه پارسال روندی افزایشی داشتند، به طوری که از رقم ۲ هزار و ۸۸۴ تومان به ۳ هزار و ۱۳۴ تومان رسیدند. پلی استایرنهای انبساطی هم از رقم ۳ هزار و ۹۴۵ تومان در اسفندماه سال ۹۴ به رقم ۴ هزار و ۲۶۰ تومان در سال جدید رسیدند.

در رده های بعدی رشد قیمت نیز پلی اتیلنهای ترفتالات نساجی، سوپر برایت و پلی پروپیلنهای شیمیایی با ۷.۴ درصد رشد قرار دارند.

براساس این گزارش، کمترین افزایش قیمتها نیز نسبت به ۱۶ اسفندماه پارسال متعلق به پلی اتیلنهای سنگین بادی، سبک فیلم، سنگین اکستروژن، سنگین فیلم و سبک خطی است، به طوری که پلی اتیلنهای سنگین بادی، سبک فیلم و سنگین اکستروژن در حدود ۶ درصد و پلی اتیلنهای سنگین فیلم و سبک خطی در حدود ۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد قیمت داشتند.

برای دیدن فهرست جدید قیمتهای پایه محصولات پتروشیمی اینجا کلیک کنید.

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱
تعداد بازدید : ۸۹۷