افزایش قابل ملاحظه قیمت پلی اتیلن سبک در آمریکای لاتین

افزایش قابل ملاحظه قیمت پلی اتیلن سبک در آمریکای لاتین
پیشنهادهای فروش از خاورمیانه به کشورهای آمریکای لاتین ارائه می شود. اما حجم ارسالی از سوی این منطقه پاسخگوی نیاز فزاینده برای این محصول نیست.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع آگاه اعلام کردند که به دنبال واردات ناکافی، کمبود عرضه پلی اتیلن سبک خطی ( LDPE ) در آمریکای لاتین همچنان ادامه می یابد.

این کمبود عرضه نه تنها در سطح جهانی بلکه در سطح منطقه ای نیز وجود دارد. برای نمونه می توان به تعطیلی مجتمع تولید پلی اتیلن سبک بائیا بلانکا ( Bahia Blanca ) شرکت داو کمیکال در آرژانتین از تاریخ سوم نوامبر اشاره کرد. مجتمع یادشده با ظرفیت تولید 90 هزار تن در سال، در پی یک انفجار بسته شد. یک منبع نزدیک به این شرکت از احتمال از سرگیری فعالیت مجتمع بائیا بلانکا از نیمه دوم سال 2016 میلادی خبر داد.

یک معامله گر واردکننده محصولات پتروشیمی به آمریکای جنوبی، مستقر در ایالات متحده، می گوید: نظری درباره زمان آغاز به کار مجدد این مجتمع ندارم. اما در حال حاضر منطقه مرکوسور (بلوک منطقه ای متشکل از آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا) بیش از هر رزین دیگری با مشکل کمبود عرضه پلی اتیلن سبک روبروست.

با این همه شرکت داو کمیکال با هدف تامین نیاز مشتریان این محصول در آرژانتین، بخش عمده ای از پلی اتین سبک تولیدی در ایالات متحده و کانادا را به کشورهای عضو اتحادیه مرکوسور در آمریکای جنوبی ارسال می کند.

از طرفی منابع آگاه در منطقه مرکوسور می گویند: برزیل نیز پلی اتیلن سبک خطی خود را به آرژانتین صادر می کند که به تشدید مشکل کمبود عرضه در آمریکای جنوبی دامن می زند.

ارزیابی ها نشان می دهد که در تاریخ چهارشنبه 19 فروردین ماه، هزینه واردات این محصول به برزیل و پرو به ترتیب 40 و 5 دلار برای هر تن نسبت به هفته پیش از آن افزایش یافت و در میان کاهش خرید و صحبت ها درباره کمبود عرضه از سوی ایالات متحده، بهای پلی اتیلن سبک خطی بر مبنای CFR ، به 1245-1255 دلار در هر تن رسید.

یک معامله گر مستقر در برزیل عنوان کرد: پیشنهادهای بیشتری از سوی خاورمیانه ارائه می شود. اما حجم ارسالی از سوی این منطقه پاسخگوی نیاز فزاینده آمریکای جنوبی برای این محصول نیست.

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۵۰۴