ایران پلاست فرصتی برای ارائه دستاوردهای صنعت پلیمر ایران

ایران پلاست فرصتی برای ارائه دستاوردهای صنعت پلیمر ایران
دهمین نمایشگاه ایران پلاست می تواند سطح همکاری و تعامل میان شرکت ایرانی و بزرگان صنعت پتروشیمی را متحول کرده و افزایش دهد.

محمدحسن پیوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و تلاش برای کاهش خام فروشی به دنبال افزایش ظرفیت تولید در این صنعت رو به رشد و پیشرو است و برگزاری نمایشگاه ایران پلاست می تواند این مسیر را تسهیل کند..

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت های صاحب نام بین المللی در پی حضور دوباره در طرح های توسعه ای و نیز سرمایه گذاری در بخش های بالادست و پایین دست صنعت پتروشیمی ایران هستند و فضا برای بازگشت شرکت های بزرگ و قدرت های پتروشیمی جهان مهیا شده است و می توان گفت که بزودی بزرگان این صنعت به ایران باز خواهند گشت.

پیوندی با بیان این که دستاوردها و موفقیت های صنعت پتروشیمی ایران در نمایشگاه ایران پلاست می تواند تعامل شرکت های ایرانی را با بزرگان این صنعت افزایش دهد افزود: در ماه های اخیر مدیران شرکتهای معتبر اروپایی و آسیائی بارها آمادگی خود را به طور رسمی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای حضور دوباره در کشورمان اعلام کرده اند و در دیدارهای مختلف بر قابلیت های موجود ایران در این صنعت ارزشمند تاکید داشته اند و نمایشگاه ایران پلاست می تواند فرصت مناسبی برای تبادل توانمندی های فعالان صنعت پتروشیمی ایران و شرکت های بزرگ بین المللی باشد.

وی ادامه داد: ما از سرمایه گذاری های جدید استقبال می کنیم تا پتروشیمی بتواند به جایگاه واقعی خود با اقتدار برگردد و بتواند در مسیر توسعه اقتصادی کشورمان نقش آفرین باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که امید است در چشم انداز ١٤٠٤ بتوانیم بیشتر طرح های توسعه ای را به مرحله تولید برسانیم گفت: تلفیق سرمایه گذاری خارجی با طرح های نیمه تمام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما نیز باید از تمام ابعاد آمادگی های لازم را داشته باشیم.

وی صنعت پتروشیمی را ترجمان واقعی اقتصاد مقاومتی در ایران دانست و گفت: اگر می توانستیم در زمان خصوصی سازی انسجام صنعت پتروشیمی را حفظ  کنیم، هم اکنون این صنعت رشد بیشتری داشت.

پیوندی، ادامه داد: ایران در سطح جهان، کشوری است که همه ابزار، ظرفیت ها و منابع موردنیاز برای یک صنعت پتروشیمی سودآور و فعال را در اختیار دارد، به طوری که هیچ کشوری در جهان این شرایط را یکجا در اختیار ندارد، بنابراین کشورمان فرصت جدید و نادری در اختیار دارد که هیچ سرمایه گذاری در جهان این فرصت را ندارد، بی تردید، بهبود روابط ایران در سطح بین المللی و جذب سرمایه گذاری های بیشتر، به ترسیم آینده ای درخشان تر برای صنعت پتروشیمی منجر می شود و ابراز امیدواری کرد مذاکرات موفقیت آمیز باشد.

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۶۱۸