ظرفیت پلیمری ایران به ١٢ میلیون تن می رسد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، با اشاره به این که ظرفیت پلیمری کشور هم اکنون سالانه بیش از ٧,٤ میلیون تن است، گفت: این رقم تا پایان برنامه ششم به ١٢ میلیون تن می رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرضیه شاهدایی بعدازظهر امروز (چهارشنبه، ٢٥ فروردین ماه) در آیین گشایش رسمی دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با اشاره به تحقق برجام و نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این نمایشگاه از تخصصی ترین نمایشگاههای حوزه بین الملل و منطقه به شمار می رود.

وی با اشاره به این که دوره های آینده نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در مهر ماه برگزار می شود، افزود: در دهمین نمایشگاه ایران پلاست ١٤ شرکت داخلی و ٥٠٠ شرکت خارجی از ٢٥ کشور جهان حضور دارند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در فضای ٢٥ هزار مترمربعی برگزار می شود که ١٧ هزار مترمربع آن به شرکتهای داخلی و ٨ هزار مترمربع به شرکتهای خارجی اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که شرکتهای خارجی حاضر در این نمایشگاه از ١٣ کشور اروپایی، ١٠ کشور آسیایی و دو کشور آفریقا و اقیانوسیه هستند، یادآور شد: ٢٠٠ هیئت تجاری از ١٧ کشور نیز از دهمین نمایشگاه ایران پلاست بازدید خواهند کرد.

شاهدایی به راه اندازی سه واحد پلی اتیلنی کردستان، مهاباد و لرستان در سال ٩٥ اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این پروژه ها سالانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن ظرفیت وارد مدار تولید می شود.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: صنایع پلیمری باید ارتباطات راهبردی با بازارهای جهانی خودرو، صنایع بسته بندی و کشاورزی داشته باشند و بویژه بازارهای همسایه را هدفگذاری کنند.

وی به تجربیات مدیریتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور توسعه این بخش اشاره کرد و گفت: این شرکت مذاکره با شرکتهای بین المللی را با برنامه ریزی طرحهای جدید به منظور توسعه صنایع تکمیلی، تولید خوراک برای صنایع پایین دستی و انتقال فناوری و بروزرسانی آنها در دستور کار خود دارد.

 این خبر در حال تکمیل است...

۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ۱۶:۳۶
تعداد بازدید : ۵۲۵