پس از تامین نیاز تولید‌کنندگان داخلی مازاد محصولات پتروشیمی صادر می‌شود

پس از تامین نیاز تولید‌کنندگان داخلی مازاد محصولات پتروشیمی صادر می‌شود

علی محمد بساق‌زاده، مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید مواد پلاستیکی و پلیمری از محصولات پتروشیمی، ارزش افزوده بالاتری را ایجاد خواهد کرد بنابراین تبدیل هرچه بیشتر مواد پتروشیمی به محصولات پلاستیکی موجب تامین نیاز داخلی و صادرات مازاد آن به کشورهای همسایه می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت؛ بساق‌زاده در حاشیه دهمین نمایشگاه ایران پلاست افزود: حضور تولیدکنندگان مواد پلیمری و پلاستیکی، این نمایشگاه را از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی متمایز می‌کند.

53346343473473735735246262447378353

بساق‌زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در چهار حوزه مواد اولیه، ماشین‌آلات، محصولات ساخته و نیمه ساخته، خدمات فنی و مهندسی تصریح کرد: حضور این چهار گروه در کنار یکدیگر در این نمایشگاه تعامل بسیار خوبی میان آنها به وجود می‌آورد.

مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست نسبت به دوره گذشته رشد بسیار خوبی داشته، گفت: امید است نتایج این نمایشگاه به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور کمک کند و با افزایش تعاملات بین‌المللی و انتقال فناوری، بتوانیم هم تامین کننده نیاز داخل و هم صادر کننده به کشورهای جهان باشیم.

بساق زاده، تامین نیاز داخلی را اولویت شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد و افزود: هم اکنون حدود ٦٠ درصد محصولات تولیدی مجتمع‌های پتروشیمی ایران صادر می‌شود.

وی با اشاره به صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای آسیای دور و نزدیک، اقیانوسیه، آفریقا و آمریکای لاتین، گفت: شرایط تحریم در گذشته سبب کاهش صادرات این محصولات به کشورهای اروپایی شد که با اجرایی شدن برجام و افزایش تعاملات بین‌المللی، رکورد صادرات این محصولات به اروپا نیز که در سال‌های قبل از تحریم حدود ٢٥ درصد بوده، شکسته خواهد شد.

مدیرکنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مذاکرات این شرکت با کشورهای خارجی گفت: بیشتر بازدیدکنندگان خارجی از دهمین نمایشگاه بین‌المللی، تمایل به خرید محصولات پتروشیمی از ایران دارند. دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با شعار کسب و کار جهانی از ٢٥ تا ٢٩ فروردین ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۵۸
تعداد بازدید : ۵۱۱