ایران امسال فرآورده های نفتی به اکوادور صادر می‌کند

ایران امسال فرآورده های نفتی به اکوادور صادر می‌کند
ایران توافقنامه ای را با اکوادور امضا کرد که بر اساس آن در فاصله زمانی سال های 2012-2013 فرآورده های نفتی به اکوادور صادر می کند.
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از وال استریت ژورنال، وزیر امور خارجه اکوادور اعلام کرد، ایران توافقنامه ای را برای صدور فرآورده های نفتی به اکوادور در فاصله زمانی سال های 2013-2012 با مقامات این کشور به امضا رسانده است.

این توافقنامه روز چهارشنبه بین پاتینو وزیر امور خارجه اکوادور و علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران منعقد شد. پاتینو همچنین در تهران با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسلامی ایران و سایر مقامات عالی رتبه دولتی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

پاتینو برای بازنگری در توافقات منعقده بین دو کشور در ماه ژانویه، در تهران به سر می برد.

بر اساس این بیانیه، ایران 400 میلیون دلار اعتبار، برای صادرات فرآورده های نفتی به اکوادور اختصاص داده است. هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص بیان نشده است.

وزیر امور خارجه اکوادور همچنین اظهار داشت، ایران تعرفه های گمرکی خود را برای 6 کالای تولید اکوادور از جمله، گل رز و ماهی تن کاهش داده است.

دولت رافائل کوررا اعلام کرده که اکوادور و ایران متعهد شده اند، همکاری های دوجانبه بین دو کشور را تقویت کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «تمام مقامات ایرانی تمایل خود را برای تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی با اکوادور اعلام کرده اند.»

۵ خرداد ۱۳۹۱ ۲۰:۳۶
تعداد بازدید : ۹۴۴