قرارداد ساخت پتروشیمی مهران امضا شد

قرارداد ساخت پتروشیمی مهران امضا شد
قرارداد ساخت نخستین واحد پتروشیمی شهرستان مهران روز سه شنبه (٣١ فروردین ماه) با حضور استاندار ایلام بین شرکت مجری پتروسامان فراگستر و نمایندگان شرکت چینی سی ان تی آی سی (CNTIC) امضا شد.
  • به گزارش شانا، قرارداد ساخت یک واحد پتروشیمی پروپیلن و زنجیره زیرمجموعه آن با سرمایه طرف چینی امضا شده است، با اجرای این طرح محصولات پتروشیمی از جمله پلی اول، رزین فنول و آکریلیک اسید برای نخستین بار در ایران تولید می شود، ضمن این که زمینه ایجاد صنایع پایین دستی در شهرکهای صنعتی استان ایلام و استان های مجاور و نیز تامین مواد اولیه سایر واحدهای تولیدی کشور فراهم می شود.

    این طرح بر اساس تازه ترین فناوریهای کشورهایی همچون آلمان، انگلستان، دانمارک و فرانسه ساخته می شود و محصولات این واحد پتروشیمی در تولید نایلون، انواع شوینده ها، رنگها، آسپرین، افزودنیهای بنزین، چسب و... استفاده خواهد شد.

    با ساخت این واحد پتروشیمی، نیاز به واردات مواد اولیه صنایع پایین دستی نفت و گاز کشور از بین برود. ساخت این واحد پتروشیمی حدود ٤٠ ماه زمان می برد و با اجرای این طرح برای سه هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.

    شرکت چینی سی ان تی آی سی (CNTIC) به عنوان سرمایه گذار این پروژه  سابقه ٢٥ سال فعالیت در ایران را دارد، این شرکت در تامین سرمایه (فاینانس) خطوط یک و دو مترو تهران و واگن های موردنیاز، چند کارخانه سیمان و برخی طرح های مخابراتی در ایران فعالیت کرده است.

    این شرکت به تازگی در حوزه ساخت نیروگاه های تولید انرژی های نو و واحدهای پتروشیمی فعال شده است، ارزش قرارداد واحد پتروشیمی شهرستان مهران حدود یک میلیارد و ٦٥٠ میلیون یورو است که سهم شرکت ما ٨٥ درصد و طرف ایرانی ١٥ درصد است، این شرکت در آینده در شمار بیشتری از طرحهای عمرانی و صنعتی ایران بویژه استان ایلام سرمایه گذاری کند.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰
تعداد بازدید : ۴۸۶