تعریف رگولاتوری از دیدگاه معاون زنگنه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی معتقد است اگرچه رگولاتوری در بخش پتروشیمی هنوز تعریف نشده است اما لازم است از آن برای جلوگیری از انحصار، نظارت بر تولید و برنامه‌ریزی کلان این صنعت استفاده کرد.

مرضیه شاهدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه رگولاتوری از مفاهیمی است که هنوز از آن تعریف کلی و نهایی داده نشده است، تصریح کرد: با این حال در وزارت نفت جلساتی برای ایجاد هماهنگی و تعریف رگولاتوری آغاز شده است.

5373473473457342462462476247247247247247247247

وی ادامه داد: براساس برداشت من و آنچه وزیر نفت در گفته‌های خود به آن اشاره کرده است، در واقع مفهوم رگولاتوری نظارت بر تولید است تا تولیدات پتروشیمی در جهت نیاز بازار داخل و خارج از کشور حرکت کند.

او یکی دیگر از اهداف رگولاتوری را جلوگیری از انحصار دانست و خاطرنشان کرد: رگولاتوری اجازه نمی‌دهد انحصار تولید مواد در دست گروه یا بخش خاصی بیفتد یا اینکه از لحاظ تامین خوراک انحصار به وجود آید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: تفاوت پتروشیمی با دیگر بخش‌های نفت و گاز این است که در صنعت پتروشیمی تمامی مجتمع‌های فعال به یکدیگر وابسته‌اند ومحصول یک مجتمع خوراک دیگری است.

شاهدایی تصریح کرد: با این شرایط نباید مجتمع‌ها فرد نگری کرده و خوراکی را که تولید می‌کنند صرف صادرات کنند و صنایع پایین‌تر از خوراک بی‌بهره بمانند.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۲۳
تعداد بازدید : ۴۳۶