بزرگترین تعمیرات اساسی پتروشیمی خراسان آغاز شد

بزرگترین تعمیرات اساسی پتروشیمی خراسان آغاز شد
پتروشیمی خراسان به منظور انجام بزرگترین عملیات تعمیرات اساسی در بیست سال گذشته، با هدف افزایش بازدهی، روز گذشته از مدار تولید خارج شد.

اسماعیل موسوی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که تعمیرات اساسی پتروشیمی خراسان عملیاتی سنگین را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: در این برنامه تعویض استریپر واحد اوره، تعویض کاتالیستهای راکتور ٢١٠٥، تعمیرات ٣٠٠ دستگاه ثابت و ٢٣٧٥ مورد از فعالیتهای روتین در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که تعویض استریپر واحد اوره اصلی ترین عملیات این تعمیرات است، افزود: با بهسازی و تعویض استریپر واحد اوره، بازدهی تولید این محصول در پتروشیمی خراسان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان با اشاره به این که زمان تعویض کاتالیست راکتور در حالت طبیعی ١٠ سال است، تصریح کرد: کاتالیستهای راکتور ٢١٠٥ این مجتمع به سبب بهره برداری بهینه از این دستگاه با گذشت بیست سال و برای نخستین بار صورت می پذیرد.

موسوی به توانمندی و تخصص کارکنان مجتمع پتروشیمی خراسان اشاره کرد و گفت: همه موارد تعمیراتی و بازسازی تجهیزات در ٤٠ روز و توسط کارشناسان داخلی مجتمع انجام می شود.

به گزارش شانا، شرکت پتروشیمی خراسان، در ١٧ کیلومتری بجنورد – شیروان در زمینی به مساحت ٢٠٠ هکتار، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشـور است که در اردیبهشـت سال ١٣٧١ در بجنورد تأسیس و از خرداد ١٣٧٥ با آغـاز فعالیتهای بهره‌برداری در فهرست بنگاههای صنعتی و تولیدی کشور قرار گرفت.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۴۱
تعداد بازدید : ۳۵۵