توجه به قاچاق سازمان یافته در برنامه ششم توسعه

توجه به قاچاق سازمان یافته در برنامه ششم توسعه
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در سرفصلهای برنامه ششم توسعه، موضوع مبارزه با قاچاق سازمان‌ یافته با اولویت کالاهایی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود مورد تاکید قرارگرفته است.

به گزارش شانا، قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در این مورد گفت: در برنامه پیشنهادی ششم توسعه از سوی دولت، همه ظرفیتهای اقتصادی برای مبارزه با قاچاق به کار گرفته شده و در سرفصلهای آن، موضوع مبارزه با قاچاق سازمان‌ یافته با اولویت کالاهایی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان این که قاچاق کالا و ارز معلول اقتصاد غیرشفاف است، افزود: ما از ظرفیت برنامه ششم توسعه برای شفافسازی اقتصاد در همه ابعاد و زوایای آن استفاده‌ و تلاش کرده‌ایم تا تمام فعالیت‌ای اقتصادی در کشور با اجرای این برنامه قابل رهگیری و مشاهده باشد و فعالان اقتصادی فعالیت خود را شفاف کنند.

خورشیدی با اشاره به لزوم شفافسازی فعالیتهای فعالان اقتصادی در کشور تصریح کرد: این شفافیت، پیش از آنکه به نفع هر شخص یا نهادی باشد، برای خود فعالان اقتصادی مناسب و مطلوب است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این که پدیده شوم قاچاق در اقتصاد غیرشفاف رشد می‌کند، گفت: تولید در اقتصاد غیرشفاف عقیم می‌ماند، زیرا قاچاق ناشی از اقتصاد پنهان، تولید را از صرفه خارج می‌کند.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۰۴
تعداد بازدید : ۹۵۳